Zoek MDM

Bulletin

chevrolet corsa wind 1994, start niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18439 door handmatig-mechanisch
Chevrolet Corsa Wind uit 1994 start niet. Uitgegeven door manual-mecanica.
Hallo vrienden, het probleem is als volgt: ik heb een Chevrolet Corsa Wind uit 1994 met een 1.0-motor die start, maar niet ontsteekt. Hij explodeert praktisch niet. Ik zou jullie graag om advies willen vragen over waar ik moet beginnen. Het zou de brandstofpomp kunnen zijn die geen verbinding maakt met de injector, of de elektronische ontstekingsmodule. Tot mijn verbazing zag ik dat een aantal sensoren en connectoren kapot waren. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen dit probleem op te lossen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden - 14 jaar en 9 maanden geleden #18441 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Corsa Wind uit 1994, start niet.
Hallo, ik ben Duits. Kijk, begin met controleren of de zekering van de pomp niet is doorgebrand. Ga natuurlijk dicht bij de pomp staan om te horen of hij werkt. Sluit eerst alle sensorchips aan en repareer ze, maar doe dat heel precies, want ik heb wel eens chips gehad die duidelijk verkeerd waren aangesloten door slecht contact. Dit kan echter even duren; storingen in voertuigen met brandstofinjectie bezorgen ons altijd wat vertraging. Maar je zult het vinden... maak je geen zorgen. De storing zit ofwel in het hydraulische systeem ofwel in het elektro-elektronische systeem. We zullen zien. Probeer wat ik je heb verteld en reageer me, zodat we kunnen kijken hoe we het probleem kunnen oplossen. Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt: 14 jaar 9 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18442 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Corsa Wind uit 1994, start niet.
Nou, de basis en het eerste wat ze me leerden over het ontstekingsprobleem is (aangezien je niet specificeerde of het benzine of diesel was) controleer de bougies of starters, dan de bougiekabels of startkabels, aangezien je de sensoren zag waarvan de connectoren van sommige kapot waren, repareer ze, dat ding over de sensoren is erg vervelend dat ze altijd veel problemen veroorzaken, als het op deze manier niet aanslaat, moet je kijken of er genoeg brandstof aankomt als dat niet zo is, dan is het de brandstofpomp, als er brandstof aankomt is het de injector, je moet ook kijken of de uitlaat rookt en welke kleur het heeft
als de kleur van de rook grijs is, dan verbrandt het olie
als de kleur van de rook zwart is, dan verbrandt het brandstof
als de kleur van de rook een soort geïsoleerd grijs is, dan verbrandt het de 2
die olie verbrandt, dan geeft het aan dat je problemen hebt met de 3e zuigerveer, dat wil zeggen, de olieschraper,
als je daar gasontluchting hebt, heb je al een probleem met de ringen, het is erg Het komt vaak voor dat niet alle cilinders starten,
veronderstel dat je geen van die problemen hebt,
de lifters, als ik me niet vergis, zijn die hydraulisch
, daar moet je naar kijken, je kunt daar ook een zoolpakking hebben, er zijn veel dingen die je kunt hebben

met betrekking tot de ontstekingsmodule, ik denk dat dat model niet het "hall"-systeem heeft, maar het inductieve, ernaar kijken is nooit te veel, als je het markeert met iets voor het vooruitgeschoven probleem,

nou ik hoop dat ik je enigszins heb kunnen helpen,
veel succes met de Corsa,;)
groeten
Enzo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18463 door handmatig-mechanisch
HOE IS HET ER WEER, VRIENDEN? JA. HET PROBLEEM BEGINT MET DE BRANDSTOFPOMP, DIE NIET NAAR DE INJECTOR POMPT. IK HEB DEZE VAN DE TANK AFGEHAALD EN IK HEB DE POMP BUITEN GETEST EN HET RESULTAAT WAS DAT HIJ NIET WERKTE EN GEEN GELUID MAAKTE. DUS IK HEB DE BRANDSTOFPOMP ALS PROBLEEM UITGESLOTEN. HEEL ERG BEDANKT VOOR JE AANWIJZINGEN. NU BEGIN IK MET DE SENSOREN, DIE EVENTUEEL TIJD KUNNEN NEMEN. IK ZAL JE VERTELLEN HOE HET MET DE CORSA GAAT. BEDANKT...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18467 door handmatig-mechanisch
Hallo, nou, nu weet je waar je moet beginnen... repareer de pomp (vervang hem), maar je moet de stroomsterkte en spanning meten die de pomp bereikt wanneer je de stroom 2 of 3 seconden inschakelt totdat hij afslaat. Dit is essentieel. Ik heb een paar keer een nieuwe pomp geplaatst en hij werkte niet. Ik sluit hem aan op de accu en hij werkt perfect. Daarom is het probleem met de contacten en zekeringen... en het relais is slechts een suggestie. Ik hoop dat het helpt. Met vriendelijke groet, German.