Zoek MDM

Bulletin

Koppelingsproblemen bij een Pontiac Sunfire uit 2002

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18425 door handmatig-mechanisch
Twee weken geleden, toen ik de koppeling intrapte, bleef hij naar beneden hangen en kwam niet meer terug in zijn normale positie. Ik bracht hem naar de monteur en hij stelde vast dat ik de bovenste hydraulische pomp (koppelingshoofdcilinder) moest vervangen. Na de reparatie gebeurde hetzelfde weer. Ik bracht hem naar de dichtstbijzijnde garage waar ik reed en ze vertelden me dat hij alleen ontlucht hoefde te worden, maar de volgende dag ging hij weer kapot. Nu wil ik hem niet meer naar een garage brengen totdat ik advies heb gekregen. Heeft iemand aanbevelingen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18427 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koppelingsproblemen bij een Pontiac Sunfire uit 2002
Hoi Alberto, de koppeling zal de oorzaak zijn. Auto's met handgeschakelde versnellingsbakken hebben een hoofdcilinder en een hulpcilinder of actuator. Je moet de staat van de andere cilinder controleren, of een leiding die mogelijk vloeistof verliest en niet goed afsluit. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18514 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koppelingsproblemen bij een Pontiac Sunfire uit 2002
Hallo, kijk, er is een ontluchtingssysteem dat onfeilbaar is. Je kunt het zelf ontluchten. Neem een oliekan en doe dot 4 in de oliekan in de versnellingsbak ter hoogte van het reservoir. Je hebt een ontluchter. Je opent hem en sluit de oliekan met een Tecalan-buis of -slang aan op de ontluchter. Verwijder de vloeistof uit de tank en ontlucht van onder naar boven totdat de tank vol is. GROETEN