Zoek MDM

Bulletin

Zeer hoog stationair toerental in Ibiza 97

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18308 door handmatig-mechanisch
Zeer hoog stationair toerental in Ibiza 97 Geplaatst door manual-mecanica
Groeten allemaal en een gelukkig nieuwjaar.
Mijn probleem, zoals de titel al aangeeft, is dat mijn Ibiza 1.4 injectie te hoog stationair draait, tot wel 2000 tpm. En totdat hij warm is, slaat hij vaak over bij accelereren. Het begon allemaal toen ik hem schoonmaakte met carburateurreinigingsvloeistof, de luchtinlaat, gasklep, enz. Ik weet niet of hij een stationairregelklep heeft en of dat de klep is die kapot is, maar ik ben ten einde raad. Stel je eens voor hoe het is om in de stad te rijden met zo'n hoog stationair toerental! Als het niet anders kan, moet ik hem naar een monteur brengen, maar gezien de huidige situatie is het financieel krap.
Als iemand een idee heeft hoe ik dit kan repareren, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18310 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Zeer hoog stationair toerental in Ibiza 97
Hoi maat, je auto heeft vast een stationairloopklep. Die moet af en toe schoongemaakt worden, en die zijn vrij duur. Kijk of er een slang kapot is of dat je er eentje hebt aangeraakt tijdens het schoonmaken. Kijk onder het inlaatspruitstuk. Met vriendelijke groet. Veel succes en een gelukkig nieuwjaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18311 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Zeer hoog stationair toerental in Ibiza 97
Bedankt voor je antwoord, ik zal er naar kijken. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18312 door handmatig-mechanisch
Graag gedaan, man, daarom zijn we hier om elkaar te helpen. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18383 door handmatig-mechanisch
Hallo weer.
Nou, dit weekend heb ik de auto gecontroleerd. Ik was op zoek naar de eerder genoemde stationairloopklep, maar die blijkt geen aparte klep te hebben die verwijderd kan worden, zoals veel monteurs
wel hebben. Op deze Ibiza zit achterin, vlak naast het inlaatspruitstuk, een soort doosje ter grootte van twee pakjes sigaretten met een geschroefd plastic deksel, gevuld met plastic tandwielen. Ik weet niet waar die verdomde klep zit. Het lijkt erop dat het hele ding vervangen moet worden, maar dat kost een fortuin, en dat heb ik niet. Als iemand me wat ideeën kan geven, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Met vriendelijke groet.