Zoek MDM

Bulletin

CITROEN XANTIA VERSNELLING NIET

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18301 door handmatig-mechanisch
CITROEN XANTIA VERSNELLING NIET Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Citroën Xantia 1.9 turbodiesel uit 1999 die af en toe een probleem heeft. Als ik hem vraag om in de eerste versnelling te schakelen, merk ik dat de auto niet accelereert en dat ik meerdere keren moet pompen voordat hij reageert. Als ik terugschakel met de versnellingsbak, gebeurt hetzelfde wanneer ik het gaspedaal weer intrap. Dit probleem doet zich vooral voor bij warme motor en wanneer ik hem zeer continu gebruik. Als ik hem een paar dagen laat staan, gedraagt de auto zich in eerste instantie normaal.
Ik weet niet meer waar ik op moet letten; ik heb alles nagelopen en kan het niet vinden. Kan iemand me alsjeblieft helpen?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18303 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: CITROEN XANTIA VERSNELLING NIET
Hallo, controleer eerst de doorstroming (maak hem schoon en meet ook, als je de handleiding hebt, de weerstand bij de aansluitingen) en ten tweede het dieselfilter. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18306 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: CITROEN XANTIA VERSNELLING NIET
Controleer het brandstoffilter, soms blijft de patroon vastzitten en geeft dat symptoom. :woohoo: