Zoek MDM

Bulletin

CITROEN XANTIA VERSNELLING NIET

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #18301 door handmatig-mechanisch
Mijn Citroën Xantia wil niet optrekken. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Citroën Xantia 1.9 turbodiesel uit 1999 met een terugkerend probleem. Als ik in de eerste versnelling snel optrek, merk ik dat de auto niet accelereert en moet ik het gaspedaal meerdere keren intrappen voordat hij reageert. Als ik terugschakel, gebeurt hetzelfde soms als ik het gaspedaal opnieuw indruk. Dit probleem treedt vooral op als de motor warm is en als ik er continu mee rijd. Na een paar dagen stilstand gedraagt ​​de auto zich aanvankelijk normaal.
Ik weet niet meer wat ik moet controleren; ik heb alles nagekeken en kan het probleem niet vinden. Kan iemand me alsjeblieft helpen?
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #18303 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: CITROEN XANTIA WIL NIET ACCELEREREN
Hallo, controleer eerst de luchtmassameter (maak hem schoon en meet, indien mogelijk, de weerstand bij de aansluitingen). Controleer vervolgens het dieselfilter. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #18306 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: CITROEN XANTIA WIL NIET ACCELEREREN
Controleer het dieselfilter; het filterpatroon kan soms verstopt raken en dat veroorzaakt het probleem. :woohoo: