Zoek MDM

Bulletin

hulp met het laadsysteem!!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18282 door handmatig-mechanisch
Hulp met het laadsysteem! Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een Cavalier uit '94. Ik ben een beetje in de war, want ik ben Climer-monteur en weet niet veel van elektrotechniek.
Nou, mijn probleem is het volgende: de motor draait en hij geeft me 9,85 volt stationair, terwijl hij laadt. Ik heb een schroevendraaier achter in de dynamo gestoken en ja, hij werkt. Ik heb de dynamo momenteel gedemonteerd en ik merk dat de koolborstels in orde zijn. Ik heb de spanningsregelaar vervangen. Ik heb de dynamo weer in elkaar gezet en opnieuw geïnstalleerd, maar hij blijft hetzelfde doen. Het probleem hier is waarom ik de schroevendraaier achter in de dynamo heb gestoken. Als hij niet laadt, ziet de diodeplaat er niet verbrand uit. Ik controleer de doorverbinding op het ringtandwiel en alles heeft doorverbinding. Zou dat het probleem kunnen zijn of niet? Ik begrijp de rest niet meer. Hopelijk kan iemand me helpen. Ik hoop op een antwoord. Bedankt...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18283 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: hulp bij laadsysteem!!!!
Controleer elke diode op de diodeplaat. Twee ervan werken niet. Controleer en verifieer wat ik je heb verteld en vervang de plaat, dan laadt hij op.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18307 door handmatig-mechanisch
Controleer of er 12V de bekrachtigingsschroef van de dynamo bereikt. Zo niet, controleer dan de zekeringen; dat model heeft mogelijk een laadzekering. Als er 12V de dynamo bereikt, overweeg dan om de dynamo te vervangen; dit is waarschijnlijk goedkoper dan het vervangen van de diodeprintplaat. Zoek naar een VERVANGEN zekering. Met vriendelijke groet en een gelukkig nieuwjaar! ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18337 door handmatig-mechanisch
Correct, controleer de plaat, u hebt drie diodes, waarvan er één defect is, zet de tester in de continuïteitspositie en test de diode punt voor punt en wissel vervolgens de handpunten om en test. GROETEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18338 door handmatig-mechanisch
Sorry, in de laatste testpositie hoeft u geen continuïteit te geven, in de eerste JA