Zoek MDM

Bulletin

CLIO 1.4 SLEEVE GEBROKEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1816 door handmatig-mechanisch
CLIO 1.4 GEBROKEN SLANG Gepubliceerd door manual-mecanica
GROETEN.
Allereerst wil ik me even voorstellen en alvast bedanken. Hoewel ik veel heb gelezen, heb ik nog niet meegedaan.
Het punt is dat ik een 1.4 Clio uit 1991 heb, en na een tijdje met minimaal koelvloeistofverlies, dat ik heb bijgevuld, had ik een paar dagen geleden een flinke lekkage. Hij werd niet eens warm. Ik heb hem naar mijn garage weten te krijgen. De volgende dag besloot ik te kijken en zag dat de bovenkant van de dynamo onder de vlekken zat. Toen ik deze slang probeerde aan te raken, had ik hem in mijn handen. Maar tot mijn verbazing zat er geen slangetje waar hij op het motorblok aansloot om me aan vast te houden. Mijn grootste probleem is dat ik hem eerst moet starten om hem uit de garage te krijgen, voordat ik hem naar de werkplaats kan brengen. En ik kan het expansievat niet bijvullen, want zodra ik hem vul, valt hij door deze slang op de grond. Ik zou een sleepwagen kunnen bellen, maar om hem te verplaatsen moet ik hem ongeveer 200 meter verderop zetten. Zelfs naar de werkplaats gaan is een gedoe, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik hem start en de cilinderkop of iets anders beschadig.
Suggesties zijn welkom.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1818 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: CLIO 1.4 GEBROKEN SLANG
Tenzij je hem hebt laten vallen, moet je een plastic onderdeel vastschroeven aan het motorblok, dat de in- of uitlaat van de koelvloeistof vormt. Kijk naar de natuurlijke positie die de slang aanneemt wanneer je hem los laat zitten en zorg ervoor dat hij niet te ver weg zit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1819 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: CLIO 1.4 GEBROKEN SLANG
Waarom heb je een verzekering? Gewoon om jezelf te verzekeren, toch? Omdat ze je elk jaar laten betalen en het ze geen bal kan schelen? Nou, bel een sleepwagen en breng de auto naar een garage naar keuze, of die nu 200 meter of 200 km verderop is, daar betaal je voor. (Stel je voor: wat als er iets kapot gaat omdat je geen sleepwagen wilt bellen?) Zou de verzekering het dekken? Ik zou zeggen: maak je geen zorgen, we repareren de cilinderkop voor je... (Nou, dat is het niet, toch?).

Aan de andere kant lijkt het erop dat het stuk stijve pijp waar de slang aan vastzit gebroken is. Wat je niet zegt, is welke slang het is, de bovenste (thermostaat naar de radiator) of de onderste (radiator naar de waterpomp), en of het onderdeel van aluminium of plastic is... want afhankelijk van wat er kapot is, zal de reparatie duurder of goedkoper zijn.

Met vriendelijke groet, en ik hoop dat het niet al te ernstig is.