Zoek MDM

Bulletin

hulp met een Audi 80 1.9 TDI

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18142 door handmatig-mechanisch
Hulp bij een Audi 80 1.9 TDI Geplaatst door manual-mecanica
Ik zal het even kort uitleggen. De dynamoriem van mijn auto schoot los en kwam vast te zitten in de krukaspoelie. Hij ging over het punt en alleen één inlaatklepstoter brak, cilinder nummer 3. Ik heb er een nieuwe ingezet, de nokkenassen gemonteerd, de distributie afgesteld en de motor twee keer rondgedraaid, en alles was in orde. Slechts een klein probleempje: de motor draait rond met het contact aan, draait rond en probeert zonder problemen te starten, maar slaat niet helemaal aan. Zou het kunnen dat ik de GDR-klep nog niet heb gemonteerd?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18146 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Audi 80 1.9 TDI
Hallo, de klep is EGR en je kunt zonder starten. Heb je de hydraulische klepstoter vervangen, maar controleer je of de klep niet krom is? Deze motoren veroorzaken problemen met het krukastandwiel. Controleer dat eens en kijk hoe het zit. Ik heb de klep verwijderd en hij loopt als een zonnetje. Ik heb dezelfde auto als jij. Met vriendelijke groet, veel succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18202 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Audi 80 1.9 TDI
Hallo vriend, om het probleem te kunnen vergelijken, controleer of de pomp drie schroeven heeft en zo ja, draai ze los en beweeg hem naar voren of naar achteren. Probeer hem te starten en kijk of hij goed is afgesteld.