Zoek MDM

Bulletin

Renault Twingo 2001, start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18040 door handmatig-mechanisch
Renault Twingo 2001, start niet Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik repareer een Renault Twingo uit 2001. De problemen begonnen met de afstandsbediening, die niet werkte en vervolgens startte de motor niet. Ik heb de bougies gecontroleerd en die vonkten niet. Mij is verteld dat het het alarm, de bobine of de magneetschakelaar zou kunnen zijn, maar ik kan nergens op internet een onderdelenhandleiding vinden om de alarmcentrale te vinden. Ik heb de bobineconnector gecontroleerd en die krijgt stroom wanneer ik het contact aanzet.
Ik hoop dat iemand me kan helpen de handleiding te vinden of me informatie kan geven over hoe ik hem moet starten.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #18073 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Twingo 2001, start niet
Probeer het eerst met de andere sleutel, dat wil zeggen de tweede sleutel. Als de computer geblokkeerd is, zijn er scanners die deze kunnen ontgrendelen, en zo niet, dan kan een nieuwe sleutel worden gebruikt. De startonderbreker schakelt de stroom uit voor de veiligheid in geval van diefstal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #18696 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Twingo 2001, start niet
Ik heb een Twingo uit 2003, die op een dag om onverklaarbare redenen de sleutel niet meer herkende. Nou ja, eigenlijk had ik eerst problemen met de accu, die liep heel snel leeg. Als je om de een of andere reden een elektrisch probleem hebt, is de kans groot dat de auto de sleutel niet meer herkent. In mijn geval moest ik een deel van de elektrische bedrading, de accu en de sleutel vervangen. Daarna heeft hij me niet meer in de steek gelaten, hoewel ik nu, een jaar later, problemen heb met het starten van de auto als hij koud is. Ik weet dat het niet hetzelfde probleem is, maar ik maak me nu toch zorgen.