Zoek MDM

Bulletin

Onstabiele koude start met zwarte rook (4D56)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 7 maanden geleden #17896 door handmatig-mechanisch
Onstabiele koude start met zwarte rook (4D56) Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden van het mechanicaforum, ik kom naar jullie toe om jullie mening te vragen. Ik heb een Mitsubishi L200 Pick-up uit 2000 met een 4D56 Turbo-dieselmotor en dit is mijn probleem:
Een paar maanden geleden had de motor van mijn pick-up een storing die vergelijkbaar was met die van een benzinemotor. Wanneer de bougiekabel defect is en de motor naar de grond gaat, veroorzaakt de vonk een heel typische storing die je al kent, zoals een motor die overslaat of zoiets. Ik denk dat je me begrijpt. Nou, ik heb er wat tijd overheen laten gaan en uiteindelijk was het opgelost, want het probleem was dat een uitlaatklepzetel uit zijn gleuf in de cilinderkop schoot. Ik heb hem ter reparatie opgestuurd en vanwege tijdgebrek heb ik hem bij een vriend achtergelaten om de cilinderkop te monteren, maar deze vriend merkte niet dat de klepzetel, nadat deze waren gerepareerd, uitstak van het oppervlak van de cilinderkop en dus monteerde hij hem. Het probleem was dat toen ik hem startte, de kleppen de zuigerkoppen raakten, omdat de zuigers duidelijk plat op de kop liggen en dat maakte een serieus geluid. Ik weet het niet, ze verbogen de kleppen omdat ze sloegen als ze gesloten waren. Nou, toen besloot ik de cilinderkop te vervangen door een een nieuwe en het probleem was opgelost. Een paar dagen later was ik op weg naar de hoofdstad en plotseling voelde ik dat hij vermogen verloor. Daar zag ik overmatige rook uit de uitlaat komen en de motor begon te veel toeren te maken. Een zuiger brak doormidden en er kwam olie doorheen. Dit zorgde ervoor dat de olie in de verbrandingskamer te veel toeren maakte. Op dat moment zette ik de motor af met het toerental zo ingesteld dat de drijfstang niet zou breken. Want als ik het zo zou laten, weet je het al.
Nou, toen heb ik de motor zelf uit elkaar gehaald en zuiger 2 brak in tweeën waardoor er een gat in het midden ontstond, dus ik begon te zoeken naar reserveonderdelen en ik kon nergens nieuwe STD-zuigers vinden, ik vond alleen overmaatse en degene die ik vond waren STD, maar voor motoren met kleppen die uitsteken in de cilinderkop, uiteindelijk besloot ik die zuigers te vergelijken die wat golvingen hebben alleen voor wat de kleppen uitsteken en ik kocht originele zuigerveren en nieuwe voeringen en trouwens, ik kocht de nieuwe turbo Ik heb alles weer in elkaar gezet en het vreemde is dat 's ochtends de motor het begeeft en zwarte rook uitstoot met 5000 km die hij al heeft gebruikt door het voorzichtig te gebruiken besloot ik de compressie te meten en ze gaven me 380 psi aan, zelfs toen zag ik de handleiding van de motor en die vertelt me dat het minstens 270 psi is, dus ik denk dat dat het niet is, het merkwaardige is dat voordat de motor kapot ging, die storing niet optrad en het enige wat ik anders heb veranderd, zijn de zuigers met die sleuf, denkende dat met dat verschil het volume van de verbrandingskamer weinig zou zijn aangepast, maar in werkelijkheid weet ik niet of dat is wat me problemen geeft, omdat de compressie niet laag lijkt te zijn, ook al is hij laag, ik denk dat deze storing niet zo is, aaaaa trouwens, hij valt alleen uit als hij koud is, even na het opwarmen valt hij niet meer uit, hij is weg en ik kan de hele dag goed rijden, ik heb ook de gloeilampen opnieuw gecontroleerd en die zijn goed. Ik doe de motor elke 5000 km aan olieverversing en bij de twee olieverversingen die ik heb gedaan, verbruikt hij geen olie, sommige collega's vertellen me dat het probleem ligt bij de originele zuigerveren die ik heb geplaatst met niet-originele hulzen die ik heb geplaatst, anderen vertellen me dat het de injectiepomp en injectoren zijn, maar ik vertel hen dat het vreemde is dat hij die storingen voorheen niet had.
Help me alsjeblieft met je mening.
Dank je wel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.