Zoek MDM

Bulletin

Er komt water uit het gat aan de voeten van een Ka.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 uur eerder #17874 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, hoe gaat het? Ik heb een probleem waar ik maar niet uitkom. Er lekt water in mijn '98 Ka via de ventilatieopening in de voetenruimte als het regent. Ik heb van alles geprobeerd om de bron te vinden, maar ik kom er echt niet uit. Ik zou iedereen die me hiermee kan helpen enorm dankbaar zijn. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17893 door handmatig-mechanisch
Controleer of de ruitenwisserarmen niet verstopt zijn. Wanneer ze verstopt raken door bladeren, papier en ander vuil, stijgt het waterpeil en komt het via het pollenfilter of het klepje daarin in de ruitenwisser terecht. (De ruitenwisserarmen zijn de plastic behuizingen; ze hebben openingen bij de spatborden die waarschijnlijk verstopt zijn.)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17926 door handmatig-mechanisch
Hallo! Het probleem met jouw Ka komt vaker voor bij dit type auto. Wat er gebeurt, is dat wanneer het regent en je de ontwaseming, verwarming of airconditioning aanzet, de ventilator van het systeem water van buiten aanzuigt dat van het bovenste rooster van de luchtinlaat van de airconditioning (waar het pollenfilter zit) druppelt. De oplossing is om dat rooster te verwijderen en een plastic folie over de luchtinlaat te leggen om te voorkomen dat er water in de luchtinlaat druppelt. Als dat niet lukt, kun je de recirculatiefunctie gebruiken. Probeer het eens! Groetjes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17949 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de hulp. Ik haal hem dit weekend uit elkaar en laat het je weten. Met vriendelijke groet.