Zoek MDM

Bulletin

Er komt water uit het gat aan de voeten van een Ka.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17874 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, hoe gaat het? Ik heb een probleem waarvan ik niet kan achterhalen waar het vandaan komt. Er komt water binnen via het ventilatiekanaal van de voetenruimte van mijn Ka 98 als het regent. Ik heb al duizend-en-een manieren geprobeerd om erachter te komen waar het vandaan komt, maar ik heb geen idee. Dus ik ben erg dankbaar voor iedereen die me met dit probleem kan helpen. Groeten, allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17893 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Water komt uit de voetventilatie van een Ka
Controleer of de ovens niet worden aangevallen, wanneer ze verstopt zijn met bladeren, papier en ander afval, stijgt het waterniveau en komt het via het pollenfilter of het valluik dat daar is ondergebracht binnen (de ovens zijn waar de armen van de ruitenwisser zitten (de plastic, dus je begrijpt het wel) het heeft een paar gaten gelegen in de buurt van de vinnen; ze zijn waarschijnlijk ingestort

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17926 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Water komt uit de voetventilatie van een Ka
Hallo! Het probleem met je Ka komt vaak voor bij dit soort auto's. Wat er gebeurt, is dat als het regent en je de ontwaseming, verwarming of airco aanzet, de systeemventilator water van buitenaf aanzuigt dat druppelt uit het bovenste rooster dat de luchtinlaat van de airco afdekt (waar het pollenfilter zich bevindt). De oplossing is om dat rooster te verwijderen en er plastic folie over te leggen om te voorkomen dat het water bij de luchtinlaat druppelt. Als dat niet lukt, kun je luchtrecirculatie gebruiken. Probeer het eens! Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17949 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de hulp. Ik haal hem dit weekend uit elkaar en laat het je weten. Met vriendelijke groet.