Goedemorgen, allereerst wil ik me even aan iedereen voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum. Het probleem doet zich voor bij een Ford Fusion, hoewel de motor in de 1.4 i dezelfde is als die van de Fiesta met die cilinderinhoud. Hij komt uit 2004.
Sinds een paar dagen merk ik dat het langer duurt dan normaal om de auto te starten als ik de contactsleutel omdraai, iets meer dan een halve seconde. Ik merkte ook dat het dashboard er lang over deed om op te starten en vreemde dingen deed. De digitale klok werd steeds trager en de dagteller verscheen pas toen ik erop drukte; het was alsof er elke keer dat ik de auto startte iets werd gereset. Dit was een paar dagen zo, totdat hij plotseling helemaal niets meer deed als ik de contactsleutel omdraaide. Ik hoor alleen een heel zacht geluid, maar verder niets. De verlichting werkt, net als de ventilatie, de radio, enzovoort, dus ik sluit de accu uit. Als ik de sleutel omdraai, gaan er maar twee lampjes branden, waarvan ik denk dat het de olie en het antidiefstalsysteem zijn. Ik heb me laten vertellen dat het de startmotor zou kunnen zijn.
Ik heb de accu nog nooit vervangen, er staat 75.000 km op de teller en dit is de eerste keer dat hij kapot is. Alvast bedankt.