Zoek MDM

Bulletin

Verschillende problemen met mijn Renault Megane

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17554 door handmatig-mechanisch
Verschillende problemen met mijn Renault Megane Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb twee problemen die u hopelijk kunt oplossen:

Het eerste is dat ik een gebarsten uitlaatspruitstuk heb, en mijn vraag is of een soort laswerk dit kan repareren, zodat ik geen nieuwe hoef te kopen. Ik ben daar namelijk niet in geïnteresseerd, aangezien het een 13 jaar oude auto is.

Ik heb enige kennis van elektrodenlassen, en aangezien het spruitstuk een gegoten stuk is, zou ik de scheuren eerst kunnen lassen door ze af te schuinen en vervolgens een naad te maken met gewone elektroden.

Het tweede is dat het brandstofniveau-indicatielampje niet brandt, hoewel het wel werkt. Ik denk dat het probleem bij de brandstofmeter ligt. De naald geeft de hoeveelheid brandstof perfect aan, maar het lampje gaat niet branden wanneer het minimum is bereikt. Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik een nieuwe kopen, of kan deze gerepareerd worden?

Alvast bedankt voor het lezen, met vriendelijke groet!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17604 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Diverse problemen met mijn Renault Megane
Hoi maat, je kunt de uitlaat natuurlijk lassen, gewoon even schuren en hij brandt! (Om hem er goed uit te laten zien, moet je hem natuurlijk wel uit de machine halen). Wat het brandstoflampje betreft, je hebt geen andere keus dan een nieuw lampje te kopen, aangezien het door dezelfde naald wordt geactiveerd. Ik raad je af om het uit elkaar te halen, want je zou de hele klok die al gekalibreerd is kapot kunnen maken. Een reserve-exemplaar is op een sloop niet veel waard. Groeten maat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17608 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Diverse problemen met mijn Renault Megane
omc electro schreef:

Hoi maat, je kunt de uitlaat natuurlijk lassen, gewoon even schuren en hij brandt! (Om hem er goed uit te laten zien, moet je hem natuurlijk wel uit de machine halen). Wat het brandstoflampje betreft, je hebt geen andere keus dan een nieuw lampje te kopen, aangezien het door dezelfde naald wordt geactiveerd. Ik raad je af om het uit elkaar te halen, want je zou de hele klok die al gekalibreerd is kapot kunnen maken. Een reserve-exemplaar is op een sloop niet veel waard. Groeten maat.

Hallo en bedankt voor uw antwoord.

Wat de uitlaat betreft, die zal ik zeker uit de auto moeten halen. Ik heb het werkplaatshandboek er even bijgepakt en het lijkt me niet al te moeilijk om te verwijderen. Het zijn alleen de bouten die hem aan het motorblok bevestigen en de bouten die hem met de katalysator verbinden.

Zoals je zegt, moet ik het slijpen en een kleine afschuining maken om een mooie kraal te krijgen. Ik moet elektroden kopen om te gieten, en ik wil het stuk op een stuk metaal schroeven om mogelijke vervormingen door hitte en een slechte pasvorm te voorkomen.

Uiteraard moet ik een nieuwe pakking kopen.

Ik noem dit in de hoop dat u nog iets kunt toevoegen of iets wat volgens u niet nodig is of verbeterd kan worden.

Bedankt allemaal!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17610 door handmatig-mechanisch
Mijn vriend, het is niet nodig om er iets aan vast te maken, want als uitlaat is hij bestand tegen extreem hoge temperaturen. Vergeet het maar, hij vervormt niet. Als je het met gietijzeren elektroden kunt doen, perfect, maar ik kan je vertellen dat ze met normale elektroden perfect werken. Gebruik gewoon een flinke hoeveelheid stroom op het lasapparaat. We lassen er een paar in de werkplaats. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17614 door handmatig-mechanisch
Hallo weer!

Ik maak me dus geen zorgen over de vervormingen. Perfect.

Wat betreft de elektroden: als ik geen specifieke elektroden voor de gieterij kan krijgen, zou je dan bijvoorbeeld 3,25 mm "basisch" gecoate elektroden aanbevelen? Deze worden, als ik me niet vergis, aangeduid met "7018".

Ik hoop dat dit geen onzin klinkt, want dit zijn benamingen die in Europa worden gebruikt, hoewel de bedenkers van deze benaming de Yankees zijn, als ik me niet vergis. Ik hoop dat jullie dezelfde gebruiken, anders wordt het een puinhoop! Hehe