Zoek MDM

Bulletin

carrosseriebedrijf pistool

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1754 door handmatig-mechanisch
chapista-pistool Uitgegeven door manual-mecanica
Hoi, hoe gaat het? Ik overweeg om een plaatwerkpistool te kopen om te oefenen en mijn eerste stapjes te zetten, gewoon voor de lol, maar ik heb geen idee welk pistool ik moet kopen. Ik denk dat een enkellaags pistool met zwaartekrachtvoeding het beste is, maar welke dikte? 0,80, 1,20, 1,40, enz.? Welk merk? Is het oké als ik een standaard pistool koop? Ik heb ze al voor maar 70 euro gezien. De Sagola Primo lijkt me wel wat. Wat denk je? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1762 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: carrosseriepistool
Sagola is goed, maar duur. Ik heb een JA-FE of GA-HE (hetzelfde merk), zwaartekracht, 1.20 piek en het is niet slecht. Op dit moment werkt het prima voor het verven van sommige dingen, spiegels, enzovoort. Ik heb de luchtdruk op 2,5 bar met oplosmiddelhoudende verf en 3 bar met verf op waterbasis.

Oefen met het verven van dingen die geen perfecte afwerking nodig hebben, compressoren, machines... en dan kun je op zoek naar fijnere dingen, dashboards, spiegels, bumpers...

En wees voorzichtig met het stof van de straat of waar je ook schildert, want het hecht zich aan de onderdelen als de verf vers is en dat is lastig.

Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.