Zoek MDM

Bulletin

Mijn Chevy klinkt als een Kever.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17520 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen. Het bleek dat ik vanochtend klaar was om naar mijn werk te gaan en zoals elke dag heb ik mijn Chevy gestart en even laten opwarmen, maar ik vond het geluid dat hij maakte niet prettig. Ik dacht dat het kwam doordat hij koud was, maar het ging niet weg. Hij loopt raar en als hij draait, klinkt hij als een Kever. Kan iemand me vertellen waar ik moet beginnen met controleren?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17529 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Chevy klinkt als een Kever
HALLO VRIEND. WEL, EEN REDEN DAARVOOR KAN ZIJN DAT EEN SENSOR LOSGEKOPPELD IS OF DE KABEL GEBROKEN IS. DAAR KAN HET BEGINNEN. DAT IS PLOTSELING DE REDEN WAAROM JE CHEVY ZO KLINKT. IS DAT ALS EEN SENSOR NIET WERKT OF LOSGEKOPPELD IS, DE MOTOR(SENSOREN) GEEN SIGNALEN NAAR DE COMPUTER STUURT EN DE MOTOR IN DE BESCHERMINGSMODUS GAAT. HET KAN ZIJN DAT... IK HOOP DAT DIT KLEINE HULPJE JE HELPT.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17531 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Chevy klinkt als een Kever
Hallo jongens. Ik denk dat de motor op één cilinder minder draait en dat dat de reden is dat hij misfirt. Het is normaal dat hij een vreemd geluid maakt en waarschijnlijk niet goed aanslaat. Ik zou beginnen met controleren of je vonk hebt op alle kabels, aangezien ze soms in de loop der jaren aan de binnenkant breken. Controleer vervolgens elke bougie, verdelerkap en rotor, enz. Als je even tijd hebt, laat me dan weten welk type motor je hebt, zodat ik je meer informatie kan geven. Het zou handig zijn om te weten of er brandstofinjectie of een carburateur in zit, en of de ontsteking via contactpunten of een elektronische module is, aangezien die apparaten zijn aangepast om meer vermogen te leveren. Groeten. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17600 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank. Het probleem zat inderdaad in een bougie. Ik heb de sensorconnectoren gecontroleerd en die waren in orde. Ik heb gecontroleerd of er foutcodes waren en uiteindelijk bedacht ik me dat ik de bougies moest verwijderen. Die in cilinder 2 had een klein stukje koolstof in de elektrode. Ik heb ze schoongemaakt met carbuclin en het probleem was opgelost.