Zie je, onlangs brak de schroef op de as van mijn versnellingspook af, waardoor de versnellingspook "gek" werd. Hij schakelde niet. Ik ben naar de officiële Hyundai-werkplaats gegaan, maar daar verkochten ze de complete pook (€ 95). Daarom besloot ik de schroef zelf te vervangen, aangezien noch een schroevendraaierwinkel, noch een professionele draaier het voor me wilde doen. Ik opende de versnellingsbak en de schroef paste perfect, en de versnellingen gingen erin, maar de 5e versnelling en de achteruitversnelling waren lastig voor hen, ze gingen er soms in.
Ik stapte in de auto en de versnellingspook ging perfect van de 1e naar de 4e, te soepel met of zonder koppeling (zonder koppeling als je stilstaat) en de 5e versnelling spuwde het eruit, ik moest mijn hand op de hendel houden om te voorkomen dat hij eruit kwam, de achteruitversnelling ging erin wanneer hij wilde en meestal ging hij er zelfs niet in.
Ik zou graag willen weten wat het zou kunnen zijn, aangezien de 5e versnelling het minst belangrijk is, is de achteruitversnelling het belangrijkst. Bedankt allemaal voor het lezen.