Zoek MDM

Bulletin

Hoe dan ook, het is de koppakking of niet, help!!!!!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17510 door handmatig-mechanisch
Hoe dan ook, het is de koppakking of niet, help! Gepubliceerd door manual-mecanica
Groeten en alvast bedankt!!!!
Mijn probleem is het volgende: ik heb een Toyota Corolla model 91 met een 4A-FE motor, die schuim door de radiator gooit en ik heb een vreemde storing waardoor ik de motor niet weer in orde kan krijgen (omdat er altijd een storing is). Ik heb de bougies en filters vervangen en de ontsteking gecontroleerd, maar er was geen stabiliteit. Vervolgens heb ik de radiator afgetapt (om uit te sluiten dat deze vuil was), heb ik alle koelvloeistof verwijderd en met water bijgevuld om de definitieve test uit te voeren. Nadat ik dit had gedaan, realiseerde ik me dat er weer schuim was (dit zou kunnen betekenen dat het zeker een probleem met de cilinderkop is, maar de vraag is waarom er geen water met olie in de radiator wordt gemengd, waarom de radiator niet warm wordt, waarom de motorolie niet met water wordt gemengd (bijvoorbeeld door kleurverandering, verlies van viscositeit, enz.). Er zijn zoveel redenen waarom ik geen bevestiging heb dat het de cilinderkop is. Ik heb veel twijfels en heb hulp nodig. Kan iemand me alsjeblieft uit de brand helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17515 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Kortom, is het de cilinderkoppakking of niet, help!!!!!!!
Om dit ongemak te voorkomen, verwijdert u de bougies en controleert u of ze vol water zitten of roestig zijn. De andere test die u kunt doen, is de motor starten met de radiatordop eraf. Als er water uit spuit, is het een cilinderkop. Als de bougies roestig zijn of er water in zit, is het een cilinderkop. Als het waterpeil op mysterieuze wijze daalt of stijgt, is het een cilinderkop.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17532 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Kortom, is het de cilinderkoppakking of niet, help!!!!!!!
Ik heb hem al getest met de radiatordop eraf en er komt geen water uit bij het starten, maar zoals ik al eerder zei, schuimt het wel erg en stijgt het ook op bij accelereren (en ik denk dat het feit dat het water omhoog komt niets betekent, want het is meestal normaal vanwege de turbulentie van het water in de radiatorkanalen). Verder heb ik de bougies verwijderd en die lijken in orde, want er zit geen water in (en ik heb ze vervangen door nieuwe). Omdat ik geen van deze symptomen heb, twijfel ik nog steeds. Geef me alstublieft nog wat meer advies, ik stel het bij voorbaat op prijs.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17534 door handmatig-mechanisch
Hé jongens. Ik denk dat ik vrij zeker weet wat er met jullie aan de hand is. Wat jullie daar hebben is een klein compressielek via de dekselpakking, waardoor de motor start en stopt. Het is waarschijnlijk dat het niet meteen stopt, maar na een paar minuten, omdat het koelsysteem onder druk staat. Ik zal jullie een paar tests voorleggen die jullie kunnen uitvoeren. Verwijder eerst de radiatordop terwijl het circuit vol water staat, start de machine en bedek, vlak voordat deze opwarmt, het gat waar de dop in gaat met je hand. Als er een klein compressielek is, zul je dat merken doordat je hand je langzaam maar zeker duwt. Hoogstwaarschijnlijk start de machine wanneer je je hand eraf haalt en stopt het weer wanneer je hem er weer op zet en het circuit zich vult met compressie. Het lek zou minimaal moeten zijn en daarom mengen de vloeistoffen zich niet. Maar als je het zo doet, maak je alles kapot. Als dit het geval is, raad ik je aan om de pakking te vervangen en de platte kant van het deksel te borstelen. Groeten, vriend. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17550 door handmatig-mechanisch
Mijn vriend, bedankt voor je interesse in mijn probleem. Ik waardeer het enorm. Ik ga de tests uitvoeren die je aanbeveelt, maar ik kan je alvast vertellen dat wat je me vertelt heel logisch en intelligent is, want ik heb gemerkt dat de auto stabiliseert wanneer ik de stekker eruit trek (terwijl de auto draait). Ik zal in ieder geval alles doen wat je aanbeveelt en ik laat het je weten. Dank je wel, mijn vriend.