Zoek MDM

Bulletin

Twee vragen: Golf MKIV, intercooler en wiel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17390 door handmatig-mechanisch
Twee vragen: Golf MKIV, intercooler en wiel. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, mijn intercooler is weer kapot, hij lekt olie. Ik heb hem al naar de garage gebracht, maar ik overweeg hem opnieuw zelf te vervangen en mijn vraag is... is er veel werk nodig om dit onderdeel te vervangen?
Mijn andere vraag is of het rechtervoorwiel beweegt. Toevallig hebben ze het vervangen vanwege een lekke band en als het wiel de grond niet raakt, bewegen ze het van links naar rechts alsof er iets los zit.
Ik hou echt van monteurs, maar ik heb er niet veel verstand van, daarom ga ik naar een garage die ook advies geeft. Ik ga het niet verpesten, hartelijk dank en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17392 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Twee vragen, Golf MKIV, intercooler en wiel
Ten eerste mag er geen olie in de intercooler zitten. Als dat wel zo is, ligt het probleem bij de turbo. Als je het niet weet, is dat een delicate kwestie en kun je de motor beschadigen. Ten tweede, als het niet de wielbouten zijn, rijd dan niet met de auto. Hij kan omvallen. Als het een trapezium is, kun je een ongeluk krijgen. Het is beter om naar een betrouwbare monteur te gaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17394 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Twee vragen, Golf MKIV, intercooler en wiel
Hoi, ik heb olie in de intercooler. Het is me nog geen 5 maanden geleden overkomen en in de werkplaats zeiden ze dat het gerepareerd kon worden. Het was niet nodig om het te vervangen. Daarom dacht ik dat ik het zonder al te veel complicaties zelf kon doen. Maar als de olie in de intercooler een turbostoring is, weet ik niet wat hij voor me heeft gerepareerd!!!
En wat het wiel betreft, wow, ik ga er niet uit en dan in een ander. Morgen naar de werkplaats!!!
Bedankt Waminas voor je hulp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17395 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat ik je turbo ga repareren, want de intercooler is gewoon een radiator die de lucht koelt. Als er olie in zit, komt dat door de smering van de turbo, omdat de afdichtingen losraken en er olie in komt. Maar repareren is erg lastig. Je kunt er beter eentje op de sloop zoeken of een nieuwe kopen, maar die zijn duur. Het is beter om iemand te zoeken die je vertrouwt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17445 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, gisteren ben ik naar de garage geweest en de monteur vertelde me dat de speling in de wielen te wijten is aan de besturing. De besturing heeft speling, beide wielen bewegen, en wat de intercooler betreft, die lijkt niet te lekken. Het lijkt erop dat de lekken die ik zag van de vorige afkomstig waren. Bedankt allemaal.