Zoek MDM

Bulletin

Twee vragen: Golf MKIV, intercooler en wiel

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 weken geleden #17390 door handmatig-mechanisch
Twee vragen: Golf MKIV, intercooler en wiel. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, mijn intercooler is alweer kapot; hij lekt olie. Ik ben er al mee naar de garage geweest, maar hij is weer kapot. Ik denk erover om hem zelf te vervangen, en mijn vraag is... kost het veel werk om dit onderdeel te vervangen?
Mijn andere zorg is dat het rechter voorwiel wiebelt. Ik heb het toevallig verwisseld vanwege een lekke band, en als het wiel de grond niet raakt, kan ik het van links naar rechts bewegen alsof er iets los zit of speling heeft.
Ik ben dol op auto's, maar ik weet er niet veel van, dus ik ga naar een garage waar je een auto kunt huren en waar ze ook advies geven, zodat ik het niet verpruts. Alvast bedankt, en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 weken geleden #17392 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Twee vragen, Golf MKIV, intercooler en wiel
Ten eerste mag er geen olie in de intercooler zitten. Als dat wel het geval is, ligt het probleem bij de turbo, en als je niet weet wat je doet, is dat een delicate klus; je zou de motor kunnen beschadigen. Ten tweede, wat betreft het wiel: als het niet de wielbouten zijn, rijd dan niet verder. Als het een kapotte draagarm is, kan de auto omvallen en kun je een ongeluk krijgen. Het is het beste om naar een betrouwbare monteur te gaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 weken geleden #17394 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Twee vragen, Golf MKIV, intercooler en wiel
Hallo, ik heb olie in mijn intercooler. Het is me ongeveer vijf maanden geleden ook overkomen, en de monteur zei dat het gerepareerd kon worden, niet vervangen. Daarom dacht ik dat ik het zelf wel zou kunnen doen. Maar als de olie in de intercooler een turboprobleem is, weet ik echt niet wat ik moet doen!
En die band, jeetje, ik heb echt pech. Het wordt een ochtend vol garagebezoekjes!
Bedankt, Waminas, voor je hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 4 weken geleden #17395 door handmatig-mechanisch
Ik neem aan dat je de turbo hebt gerepareerd, aangezien de intercooler eigenlijk gewoon een radiator is die de lucht koelt. Als er olie in zit, komt dat uit het smeersysteem van de turbo; de afdichtingen zijn kapot en er lekt olie naar binnen. Maar repareren is erg lastig. Je kunt beter een exemplaar op de sloop vinden of een nieuwe kopen, maar die zijn duur. Het is het beste om iemand te vinden die je kunt vertrouwen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #17445 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, gisteren ben ik naar de garage geweest en de monteur vertelde me dat de speling in het stuurwiel door de stuurinrichting komt; er zit speling in de stuurinrichting, beide wielen bewegen, en wat de intercooler betreft, die lijkt niet te lekken. Het lijkt erop dat de lekkages die ik zag afkomstig waren van de vorige intercooler. Bedankt iedereen.