Zoek MDM

Bulletin

KLAK als ik hard rem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17385 door handmatig-mechanisch
KLAK als ik hard rem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met mijn Opel Corsa 1.7 dti. Laten we ter zake komen. Mijn probleem is dat ik bij hard remmen een hard bonkend geluid onder de versnellingspook hoor, alsof ik tegen een steen of iets dergelijks ben gereden. Het klinkt als een behoorlijk luide bonk. Toen ik laatst controleerde, was de voorste motorsteun kapot, maar na vervanging werkt hij nog steeds. Ik heb de remmen gecontroleerd (blokken en remklauw, en die lijken in orde), en de rest van de steun en kogelgewrichten lijken in orde. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Ik zou graag wat hulp krijgen. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17457 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: KLAK bij hard remmen
Hallo, laten we eens kijken of het ABS is dat het geluid maakt dat je zegt... zo niet, kijk dan eens of het de achterste motorsteun is, die mogelijk kapot is. Ik zou ook even naar de motorsteunen aan beide kanten kijken, als je toch bezig bent. En als het geluid nog steeds hoorbaar is, controleer dan de ophanging, de stabilisatorstang of zoiets.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17488 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: KLAK bij hard remmen
kijk, over het algemeen is het geluid afkomstig van de achterste motorbevestiging. Het ziet er goed uit, maar beweeg de motor met je hand naar achteren en kijk of er speling is. Die bevestiging zit met bouten vast aan de bak. Het probleem is dat de bout harder is dan aluminium en dat vreet aan de motor. Er zit wat speling in die met het blote oog niet te zien is, maar wel voelbaar is. Als dat niet zo is, controleer dan de kogelgewrichten of de carterpan. Ik denk dat het die bevestiging is, want in mijn werkplaats heb ik veel Corsa's gezien met dat probleem, heel veel.