Zoek MDM

Bulletin

KLAK als ik hard rem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #17385 door handmatig-mechanisch
KLAK bij hard remmen. Geplaatst door manual-mechanics
Hallo, ik heb een probleem met mijn Opel Corsa 1.7 dti. Als ik hard rem, hoor ik een harde bonkende geluid onder de versnellingspook, alsof er een steen of iets dergelijks tegenaan is gekomen. Ik heb het laatst gecontroleerd en de motorsteun aan de voorkant bleek gebroken te zijn, maar het probleem is er nog steeds, ook nadat ik die heb vervangen. Ik heb de remmen (remblokken en remklauwen) gecontroleerd en die lijken in orde, net als de andere steunen en kogelgewrichten. Alles lijkt in orde. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Alle hulp is van harte welkom. Bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #17457 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: KLAK bij hard remmen
Hoi, hoe gaat het? Ik vraag me af of het ABS-systeem dat geluid maakt... zo niet, controleer dan de achterste motorsteun, die is misschien gebroken. Ik zou meteen ook de zijdelingse motorsteunen controleren. En als het geluid na al die controles nog steeds aanhoudt, controleer dan iets aan de ophanging, de stabilisatorstang of zoiets dergelijks.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 3 weken geleden #17488 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: KLAK bij hard remmen
Kijk, over het algemeen komt het geluid van de achterste motorsteun. Die ziet er prima uit, maar beweeg de motor eens met de hand naar achteren en kijk of er speling is. Die steun zit vastgeschroefd aan de versnellingsbak. Het probleem is dat de bout harder is dan het aluminium en daardoor corrodeert, waardoor er een beetje speling ontstaat die je niet ziet, maar wel voelt. Als het dat niet is, controleer dan de kogelgewrichten of draagarmen, maar ik denk dat het die steun is, want in mijn werkplaats heb ik al heel veel Corsa's met dat probleem gezien, echt heel veel.