Zoek MDM

Bulletin

IK KRIJG GEEN STROOM NAAR HET BRANDSTOFPOMPRELAIS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17326 door handmatig-mechanisch
IK KRIJG GEEN STROOM NAAR HET BRANDSTOFPOMPRELAIS Geplaatst door manual-mecanica
Hallo mede-automobilisten, ik heb me al dagen het hoofd gebroken over een Daewoo Nubira uit 2000. Het begon allemaal op een dag toen ik thuiskwam, de auto sloeg af. Toen ik hem vervolgens startte, viel hij terug naar 3 cilinders en spoot er veel water uit de uitlaat. Conclusie: een kapotte cilinderkoppakking. Ik heb hem vervangen. Ik ben een proefrit gaan maken en hij leek prima te rijden totdat ik een heuvel op reed en de auto afsloeg. Ik heb hem weer gestart. Thuisgekomen heb ik alles nog eens gecontroleerd: bougiekabels, bougies (nieuwe), accupolen, en alles was in orde. Toen ik het contact aanzette om de pomp onder druk te zetten, wilde hij niet opladen. Ik heb hem een paar keer aangezet totdat hij oplaadde, maar nu nog steeds niet. Toen dacht ik dat het misschien een beschadigd contactpunt op de pomp was, maar nee, de pomp was defect.
Dus ben ik alle elektrische controles gaan uitvoeren. van alle elementen: ZEKERINGEN, RELAIS, PCM, BRANDSTOFUITSCHAKELAAR. Dus de elementen waren allemaal in orde.
Ik heb de relaishouders en het brandstofpomprelais op pin 85 bekeken, aangezien het contact geen spanning krijgt, heb ik de doorverbinding van de kabel naar de ECU gecontroleerd en die was in orde. Toen heb ik de uitgangsspanning van de ECU naar het relais bekeken en ik kreeg maar 2 V, dus ik kreeg niet genoeg spanning voor het relais. EN DIT IS MIJN PROBLEEM: IK KRIJG GEEN SPANNING VAN DE PCM NAAR HET RELAIS EN IK WEET NIET MEER WAT IK MOET DOEN. IK HEB AL EEN ANDERE ECU UIT EEN POT GEKOCHT EN DIE IS NOG STEEDS HETZELFDE. IK HEB JULLIE HULP NODIG, BESTE COLLEGA'S, OMDAT IK HEB GEZIEN DAT JULLIE VEEL VAN MECHANICA WETEN. BIJ VOORBIJ BEDANKT. IK ZAL HET ELEKTRISCHE SCHEMA UPLOADEN.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17327 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: IK KRIJG GEEN STROOM NAAR HET BRANDSTOFPOMPRELAIS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17328 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: IK KRIJG GEEN STROOM NAAR HET BRANDSTOFPOMPRELAIS




• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17329 door handmatig-mechanisch
IK KAN HET ELEKTRISCHE SCHEMA NIET BEVESTIGEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17347 door handmatig-mechanisch
Als je wilt testen, hoef je alleen maar een kabel met contactspanning naar de pomp te sturen en te testen wat er gebeurt. De stroom in de kabel moet tijdens het starten actief blijven, anders werkt het niet.