Zoek MDM

Bulletin

toerenteller installeren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 10 maanden geleden #1723 door handmatig-mechanisch
Een toerenteller installeren
Ik heb een VW 1600-motor met elektronische brandstofinspuiting. Ik wil een toerenteller installeren, maar ik weet dat de kabel op de bobine moet worden aangesloten. Mijn motor heeft echter geen bobine. Waar sluit ik die aan?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1724 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toerenteller installeren
foto van de ontsteking

[afbeelding

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1731 door handmatig-mechanisch
Hoi Vori, welkom op het forum. Wat bedoel je met dat je motor geen bobine heeft??? hahahahaha en wat zie je op de foto? (grapje)

Laten we eens kijken, ik zou willen dat je ook nog een foto maakt van de verdeler, of in ieder geval het merk van de ontsteking vertelt (Bosch Magnetti Marelli Delco Remy...). Het lijkt me dat het ontstekingsblok onder de bobine zit, hoewel ik het niet goed kan zien. Net als bij de Bosch Opel.

In dit geval is de montage heel eenvoudig, eerst moet je de klok aansluiten met positief contact en massa (ik neem aan dat je dat allemaal al gedaan hebt).

Hoewel het op de foto niet zichtbaar is, moeten er twee kabels uit het blok naar de bobine komen, één met positief contact en de andere met massa. Daar moet je de kabel aansluiten die van de toerenteller komt. ER IS GEEN GEVAAR VOOR VERBRANDING.

Groeten en weet je dat je bij vragen niets anders hoeft te doen dan een bericht te sturen of me een privébericht te sturen, oké?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1741 door handmatig-mechanisch
[afbeelding

Hallo megabeat_1, ik zal je vertellen, het is niet de typische spoel die altijd bekend is

Dit exemplaar is van het merk TEMIC, komt oorspronkelijk van Volkswagen Audi, is voorzien van beide symbolen en is gemaakt in Mexico.

De delco is heel normaal, zoals bij bijna alle zwarte Bosch merken.

De positieve met sleutel en de aarde zijn al aangesloten op het licht, sluit alleen het signaal aan

Ik ga het dit weekend met de multimeter proberen om te zien welke draad de aarddraad is. Ik laat het je weten.

Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 9 maanden geleden #1750 door handmatig-mechanisch
Geweldig, laat ons weten hoe het met je gaat... en we hebben hier ook vierkante bobines, zoals die op jouw Volkswagen. De benzineversies van de Opel Corsa's hadden ook bobines zoals die van jou.

Met vriendelijke groet!