Zoek MDM

Bulletin

Probleem met stationair draaien Ssangyong Korando

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17097 door handmatig-mechanisch
Ssangyong Korando stationair probleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal!

Ik heb het volgende probleem en ik zou graag willen weten of iemand mij kan helpen...

Het probleem doet zich voor bij een Ssangyong Korando die al een tijdje een storing vertoont bij het stationair draaien. Wanneer de auto een tijdje stationair draait (variabel, het gebeurt niet met een vast ritme), begint de toerenteller plotseling te trillen en slaat de motor uiteindelijk af.

Ik heb verschillende tests uitgevoerd, waaronder een scan, maar er worden geen foutcodes geregistreerd en bij het testen van de sensoren werken ze blijkbaar allemaal binnen de normale parameters.

Als iemand weet of mij een duidelijker idee kan geven waar ik de storing moet zoeken of waaraan deze te wijten is, zou ik dat zeer op prijs stellen...
Bij voorbaat dank!!!
Meer informatie: Ssangyong Korando 1999, 2.3 benzinemotor.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #17098 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ssangyong Korando stationair draaien probleem
Hoi, ik weet het model niet, maar controleer op kapotte vacuümslangen en maak het gasklephuis schoon.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17257 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ssangyong Korando stationair draaien probleem
Bedankt PARMEN, ik ga het doen. Ik vraag je alleen om even toe te lichten wat je bedoelt met "gasklephuis" (ik heb het nog niet eerder geschreven, maar het is een injectiemotor).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17278 door handmatig-mechanisch
Het gasklephuis is de plek waar de luchtslang die van het filter komt, naar binnen komt en waar zich onder andere de gasklephuis, de TP-sensor en de IAC-klep bevinden, vlak bij de ingang van het inlaatspruitstuk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #17312 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor de verduidelijking. Dat is precies wat ik dacht, alleen ken ik hem onder een andere naam... Hoe dan ook, het is gecontroleerd en niets! Alles lijkt normaal!