Zoek MDM

Bulletin

Nissan Platina start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #16729 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Platina start niet
Hallo Miguel, groeten en hartelijk dank voor je reactie. Ik heb nog een paar vragen.

1.- Ik neig eigenlijk naar de positiesensor, omdat die het meest samenvalt met de storing. Ik zal de door jou aangegeven procedures volgen en ik laat je weten wat er gebeurt.
2.- Wat betreft de brandstofdrukregelaar: als dit het geval was, zou de storing op verschillende tijdstippen optreden, of bij koud en warm weer, enz., maar soms rijd ik de auto maar 10 minuten om 7 uur 's ochtends en dan rijdt hij niet meer. Daarna heb ik hem rond 22 uur 's avonds aangezet om te proberen de storing te verhelpen, maar niets. Hij werkt gewoon perfect. De storing lijkt echter iets magisch te zijn, dat hij van de ene op de andere dag alleen 's nachts optreedt. Daarom denk ik dat het niet de storing is die je over de drukregelaar noemt. Hoe dan ook, ik wacht op je reactie.
3.- Zeer vergelijkbaar met het bovenstaande, als het een scheur in een brandstofslang was, zou ik eerst een lek hebben dat ik nergens opmerk, en ik zou het zeker een beetje merken aan het brandstofverbruik, maar daar is niets van te merken. De storing is extreem vreemd, want zoals ik al zei, de auto treedt pas op nadat ik ben gaan slapen, bij het wakker worden, haha, en het wordt steeds erger. Het duurt steeds langer om te starten. Ik dacht zelfs dat het de schakelaar van het koppelingspedaal zou kunnen zijn, maar niets.

Hoe dan ook, ik zal doen wat je me zegt en ik zal je vertellen hoe het is gegaan. Heel erg bedankt voor je suggesties en steun en een dikke knuffel vanuit Queretaro, Mexico.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #16757 door handmatig-mechanisch
Eerst de basis:
Controleer de vonk en de injectorpuls wanneer de auto 's ochtends een ontstekingsfout maakt. Controleer ook of de brandstof de brandstofrail bereikt.
Met een scanner kun je zien of er een toerental wordt gemeten terwijl je de motor probeert te starten. Zo weet je of de CKP-sensor een signaal afgeeft. Je kunt een scanner ook gebruiken om de koelvloeistoftemperatuur te meten. 's Ochtends, als het koud is, zou deze bijna gelijk moeten zijn aan de luchttemperatuur, die je ook kunt aflezen.

De ELM werkt niet voor deze auto, maar er is een programma genaamd DDT 2000, dat is voor Renaults en dat je kunt gebruiken als je een Clio II hebt. Je kunt dit programma online vinden of gebruiken met een KKL-interface, oftewel VAG-COM versie 409.

Groeten uit Mexico

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17426 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb ook een soortgelijk probleem met de elektronische regeleenheid van mijn model uit 2003. Het doet zich alleen 's ochtends voor: hij start niet. Hij doet helemaal niets. Ik draai de sleutel om, het dashboard licht op, maar hij start niet. Ik moet hem aanduwen, maar als hij eenmaal start, valt hij pas de volgende ochtend uit. Ik merk dat dit probleem vaker voorkomt bij koud weer.
Als iemand dit probleem al heeft opgelost, stel ik uw hulp zeer op prijs.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17476 door handmatig-mechanisch
Batterij

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #17493 door handmatig-mechanisch
Kijk eens naar de K4M-motor, die van de Clio, Mégane en in het algemeen alle 1.6-motoren van de Renault, Scenic en meer.
Nou, ik heb behoorlijk wat auto's uit deze klasse gerepareerd met hetzelfde probleem, omdat het een veelvoorkomend probleem is bij dit type motor. Eerst moet je de stuursensor controleren, of die goed is en of de weerstand goed is. Daarna schuur je de tanden van het stuur. Dit doe je vanaf de zijkant. Onder de waterslangen zit een kijkglas. Je schuurt er met een stokje schuurpapier in om je vingers niet te bezeren. En dan start iemand hem. Je doet dit tot ze glimmen en test hem. Als het niet werkt, controleer dan de temperatuursensor. Dat doen ze bij SMAP, mijn werkplaats.