Zoek MDM

Bulletin

Nissan Platina start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16649 door handmatig-mechanisch
Nissan Platina start niet. Gepubliceerd door manual-mecanica.
Hallo en groeten aan iedereen, ik heb een Nissan Platina Standard uit 2005 met Airco. De auto liep perfect, maar geleidelijk aan kreeg hij 's ochtends rond 7 uur 's ochtends een storing (het is koel weer). De auto startte langzaam. Eerst moesten we de pomp de tijd geven om benzine te pompen, maar niets. We dachten dat het een weersprobleem kon zijn, omdat het koel is, maar op zondag, als we hem niet gebruiken, proberen we hem 's middags te starten als het helemaal warm is, en hij doet hetzelfde. Het duurt lang om te starten. Om u een idee te geven: ik start hem ongeveer 3 of 4 keer gedurende 40 tot 50 seconden en daarna start hij zonder problemen en valt hij pas de volgende dag weer uit. Het maakt niet uit of ik hem maar een paar minuten gebruik of dat ik hem de hele dag gebruik. De storing is toegenomen, dat wil zeggen, voorheen had hij deze storing af en toe, maar nu is het bijna elke dag. Ik heb naar informatie gezocht en de meesten zijn het erover eens dat het een positiesensor voor de krukas is of zoiets, maar ik zou Ik zou graag willen weten of iemand dit is overkomen en hoe ze het hebben opgelost. Het is belangrijk om te weten dat de auto verder perfect rijdt en als hij eenmaal gestart is, doet niets het meer. Een paar jaar geleden heb ik een EML-scanner met een USB-poort voor mijn laptop gekocht. Kan ik die op dit moederbord aansluiten? Nogmaals, ik zou uw hulp op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16651 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Platina start niet
ZE HEBBEN DE BENZINEPOMP VERANDERD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16662 door handmatig-mechanisch
Het probleem is dat de auto alleen 's ochtends bij de eerste start uitvalt. Dat wil zeggen dat de storing zich niet voordoet tijdens het uitvoeren van onderhoud of reparaties en dat de auto normaal is onderhouden. Ik sluit daarom uit dat het de pomp is, want als dat het geval zou zijn, zou de pomp af en toe kapot gaan, bijvoorbeeld als de auto koud is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16675 door handmatig-mechanisch
Problemen met een koude start worden over het algemeen veroorzaakt door de temperatuursensor. U kunt de juiste werking ervan controleren. Een andere mogelijke oorzaak is een verstopt luchtfilter, dat wil zeggen een basisafstelling. Een andere mogelijke oorzaak is een te lage inspuithelling. De temperatuursensor is echter de grootste boosdoener, zodra u de basisafstelling hebt gecontroleerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #16718 door handmatig-mechanisch
Hallo, hoe gaat het? Ik werk in een werkplaats in mijn stad waar verschillende storingen worden behandeld.
Het is zeer waarschijnlijk de krukassensor, maar die zorgt er vaak voor dat de auto elke keer dat je hem start, zo traag start dat hij helemaal niet meer wil starten. IK ZOU AANRADEN ALS JE ENIGE MECHANISCHE VAARDIGHEDEN HEBT OM DE CKP-SENSOR (KRUKASPOSITIESENSOR) LOS TE MAKEN. Deze SENSOR BEVINDT ZICH IN DE VERSNELLINGSBAKBEHUIZING, ONDER DE TEMPERATUURSENSOR. LET OP HET LICHT, HET LIJKT OP EEN KLEIN VLIEGTUIG. ZO NOEMEN SOMMIGE MONTEURS HET. NA HET VERWIJDEREN LAAT JE IEMAND JE AUTO STARTEN, ZODAT DE MOTOR DRAAIT. TERWIJL DIT GEBEURT, PROBEER DAN EEN STUKJE SCHUURPAPIER TE PLAATSEN, ZODAT HET OP DE EEN OF ANDERE MANIER ROEST OF VUIL VERWIJDERT DAT ZICH OP DE TANDEN VAN HET VLIEGWIEL KAN VINDEN, DIE DE SENSOR BEDIENT VOOR INFORMATIE VOOR DE ECU. OF TERWIJL DE MOTOR DRAAIT, SPUIT CARBURATEURREINIGER, OF DOE BEIDE... IK HEB DAT BIJ VERSCHILLENDE MODELLEN VAN DIE AUTO'S GEDAAN. HIER IN COLOMBIA WORDT HET VERKOCHT ALS HET RENAULT-SYMBOOL OF DE CITIUS IN DE PUBLIC SERVICE-UITGAVE. DAN KUN JE DIE SENSOR UITSLUITEN... EEN ANDERE VERDACHTE ZOU DE BRANDSTOFDRUKREGELAAR KUNNEN ZIJN, DIE ZICH

IN DE BRANDSTOFMODULE IN DE BRANDSTOFTANK BEVINDT.

IETS ANDERS WAT IK JE RAAD TE CONTROLEREN IS EEN SCHEUR IN EEN PLASTIC ELEMENT (SLANG) DAT DE BRANDSTOF VAN DE POMPUITLAAT NAAR DE PIJP LEIDT. HET KAN BREKEN OF GEPLAATST WORDEN, DAT KAN OOK DE STORING VEROORZAKEN WAAROVER JE RAADT... IK HOOP DAT HET JE HELPT. ALS JE NOG IETS NODIG HEBT,

HELP IK JE GRAAG. LAAT ME WETEN HOE HET GING... OKÉ???

KNUFFELS