Zoek MDM

Bulletin

Mijn Citroën ZX met automatische transmissie rijdt niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16309 door handmatig-mechanisch
Mijn Citroën kan alleen achteruit rijden, de vooruitversnellingen werken niet. :gek:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16311 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Citroen ZX met automatische transmissie rijdt niet meer.
Vicko, uit wat je zegt blijkt dat je moet controleren of er magneetventielen in zitten en of er een aantal beschadigd zijn. Anders zul je de transmissie moeten openen om een kapot pakket te vervangen. :woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16316 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Citroen ZX met automatische transmissie rijdt niet meer.
Er kunnen meerdere oorzaken zijn: verbrande schijven, kleppenhuis, slechte olie. U zult de auto eruit moeten halen om het te controleren. Meestal zijn het de schijven of het kleppenhuis.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16324 door handmatig-mechanisch
Als de olie slecht was, zou het toch niet minder worden? :woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16329 door handmatig-mechanisch
Niet per se, mijn vriend, de achteruitrij-solenoïdeklepbediening, omdat die de laatste in de rij is, verhoogt de druk gemakkelijker. Heb je wel eens meegemaakt dat automatische transmissies klonken alsof ze explodeerden? Zoiets als de tegenexplosies wordt veroorzaakt door drukverlies, en dat zorgt er alleen voor dat de transmissie vooruit gaat, niet achteruit. Van wat ik heb gezien, ben ik niet zo'n expert in automatische transmissies, en daarom repareer ik ze niet graag, hahaha.