Zoek MDM

Bulletin

INTERMITTERENDE HULP CORDOBA 94

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 11 maanden geleden #1602 door handmatig-mechanisch
INTERMITTENTIE HULP CORDOBA 94 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een klein probleempje. Ik hoop dat jullie het voor me kunnen oplossen.

Het probleem is dat de richtingaanwijzers van de Cordoba niet werken; ze geven geen kik, zelfs de alarmlichten niet. Ik heb alle lampjes en de bijbehorende zekering gecontroleerd. Ze vertelden me dat het het kleine apparaatje zou kunnen zijn dat het knipperen veroorzaakt, maar ik weet niet waar het zit. Als iemand me kan vertellen waar het zit of me een schema of iets dergelijks kan sturen, zou ik dat erg op prijs stellen.:D

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 11 maanden geleden #1604 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: HULP BIJ INTERMITTERENDE WERKZAAMHEDEN IN CORDOBA 94
Hoi maat, inderdaad, het probleem dat je noemt heeft maar twee mogelijke oorzaken.

1. De schakelaar voor de alarmlichten, die, hoewel het misschien niet zo lijkt, als hij doorbrandt, je ook zonder normale richtingaanwijzers achterlaat.

2. Het knipperlichtrelais.

Ik hoef je niet te vertellen waar de knop voor de alarmlichten zit, want die is rood en heeft een klein driehoekje (grapje).

Maar het knipperlichtrelais is het relais dat verborgen zit; meestal naast de zekeringen onder het stuur. Het is een relais met slechts drie aansluitingen: één horizontaal in het midden en twee verticaal. De connector is vierkant en iets langer dan de rest van de relais. En ik denk dat er een nummer op staat.

Ik heb geen plaatje of foto om je de exacte locatie te geven. Wat je kunt doen, is naar een autosloperij gaan en de alarmlichtschakelaar "plunderen" uit een Córdoba, Ibiza of Toledo (zo leer je hoe je hem demonteert zonder iets te beschadigen), de zekeringen (altijd erg handig) en alle relais die je in de auto ziet (die vast ergens voor van pas komen).

Als je toch bezig bent, neem dan meteen een paar lampjes mee als reserve, en met een beetje geluk kun je met een "simpel gebaar" de deur uitlopen.

Thuisgekomen vervang je het betreffende relais en... je zult zien hoe het weer tot leven komt.

Een veel minder onhandige oplossing is om naar een automaterialenzaak te gaan en te vragen naar het knipperlichtrelais of de alarmlichtschakelaar, maar je moet dan wel zeker weten wat er kapot is, want dat is natuurlijk duurder. (Hoewel ik moet toegeven dat het de beste optie is als je weet wat er kapot is.)

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.