Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Hyundai Elantra bouwjaar 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 11 maanden geleden #1572 door handmatig-mechanisch
Probleem met Hyundai Elantra jaar 2000 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik groet jullie en feliciteer jullie met de informatie die jullie ons hebben gegeven. Ik heb een probleem met mijn auto. Het is een Hyundai Elantra uit 2000. Hij ruikt naar brandstof. Ik heb hem laten nakijken, maar tot op heden hebben de garages het defect nog niet gevonden. Als ik voltank, gaat de brandstof geen week mee, en ik rijd geen lange afstanden.

Als iemand me kan vertellen wat ik moet doen, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 11 maanden geleden #1580 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de Hyundai Elantra uit 2000
Hoi Justin, welkom op het forum. Ik heb het onderwerp verplaatst naar "Mechanische problemen", omdat dat de meest geschikte plek is voor je vraag.

Het probleem dat je noemt met je Hyundai Elantra kan zo simpel zijn als een gebroken retourleiding.

Dit betekent dat er bij stilstand geen brandstof op de grond lekt, of hooguit een paar druppels. Maar wanneer je hem start, lekt de auto brandstof terwijl de motor die terugpompt in de tank.

Een andere mogelijke oorzaak is een gebroken tankontluchtingsleiding. Dit zou duidelijk zijn omdat er brandstof op de grond lekt wanneer je de tank helemaal vult.

Een minder waarschijnlijke oorzaak (omdat het storingslampje zou gaan branden) is een vastzittende open filtermagneetklep. De filtermagneetklep is een actiefkoolfilter dat benzinedampen uit de tank absorbeert en naar de motor stuurt om vervuilende emissies te voorkomen. Het probleem is dat als de filtermagneetklep open blijft staan, de motor continu de dampen aanzuigt, waardoor het brandstofverbruik toeneemt.

De eerste mogelijke oorzaken (gebroken leidingen of losse klemmen) zijn snel te vinden door met draaiende motor onder de auto te kruipen. De derde oorzaak, de koolstoffilter, moet door een garage worden gecontroleerd.

Met vriendelijke groet, en maak gebruik van de garantie als deze nog geldig is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.