Zoek MDM

Bulletin

Toyota 4,5 liter en 24 kleppen (1FZ-FE)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden - 14 jaar en 10 maanden geleden #15924 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota 4,5 liter en 24 kleppen (1FZ-FE)
Dit forum is geweldig. Nu heb ik hulp nodig. Ik moet de klepsteelafdichtingen vervangen. Moet ik daarvoor de cilinderkamer verlagen? Of is er een manier of gereedschap waarmee ik dit kan doen zonder de cilinderkamer te verlagen? Mijn motor is een FZ1-FE.
Hartelijk dank en ik kijk uit naar jullie waardevolle reacties.
Laatst bewerkt: 14 jaar 10 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #15925 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota 4,5 liter en 24 kleppen (1FZ-FE)
Als er een speciaal gereedschap voor deze klus is... en je kunt het doen zonder de koppen te verwijderen... als je de klepveren wilt verwijderen zodat ze niet vallen, blaas dan lucht door het bougiegat en het zal makkelijker zijn... veel succes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #15931 door handmatig-mechanisch
Dhr. Campeon 12 schreef:

Als er een speciaal gereedschap voor deze klus is... en je kunt het doen zonder de koppen te verwijderen... als je de klepveren wilt verwijderen zodat ze niet vallen, blaas dan lucht door het bougiegat en het zal makkelijker zijn... veel succes

Hallo meneer Champion, ik begrijp wat u bedoelt met de lucht, de zuiger op het BDP. Oké, ik heb een Forza-extractor, een van die veelgebruikte extractors om de veer te verwijderen zonder de kamer te laten zakken. Wat me in de war brengt, is dat de klepveren in een holte in de kamer zitten. Daaromheen worden ze beschermd door de kamerwanden en de afstand tussen de kamer en de veer is ongeveer 3 mm. Wat zou dan de gebruikelijke procedure zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #16002 door handmatig-mechanisch
Kijk, ik denk dat het het beste is om de cilinderkop te verwijderen, anders wordt de klus wel erg ingewikkeld.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 3 maanden geleden #41460 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica onderwerp Toyota 4,5-liter, 24-kleppen (1FZ-FE)
HALLO VRIEND, GROETEN.. VERANDER DE KLEPWRIJVINGEN.. DIE MOTOREN ZIJN STERK,,, GROETEN