Zoek MDM

Bulletin

Toyota 4,5 liter en 24 kleppen (1FZ-FE)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15462 door handmatig-mechanisch
Toyota 4,5 liter en 24 kleppen (1FZ-FE) Geplaatst door manual-mecanica
Goedemorgen aan de forumleden van dit medium, ik heb een dilemma, wie kan mij helpen met mijn vraag, ik heb een Toyota Land Cruiser pick-uptruck uit 2002 met de gespecificeerde 1FZ-FE-motor, met betrekking tot informatie over wat voorzichtiger zou zijn, de pick-uptruck in kwestie stoot rook uit als hij wordt gestart, maar bij stilstand, ik bedoel bij een stoplicht, bij het starten, komt er oliedamp uit de uitlaat, na een bepaalde tijd rijden stopt de rook met ontsnappen, de pick-uptruck heeft een kilometerstand van 195.000 km, de vraag is, zou het beter zijn om de klepsteelafdichtingen te vervangen of de motor te reviseren, natuurlijk, ik heb de originele afdichtingen al gekocht, een goede investering, maar het dilemma is om geen kruit te verspillen aan gieren

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15464 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota 4,5 liter en 24 kleppen (1FZ-FE)
Hallo; Allereerst stijgt het oliepeil en het belangrijkste is om de klepseals en de olie te vervangen. Vanaf dat moment beslist u zelf of u de motor wilt laten repareren. :boos:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15884 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Toyota 4,5 liter en 24 kleppen (1FZ-FE)
HALLO, HET IS EERST GOED OM TE CONTROLEREN OF U DE DOOR DE FABRIKANT VOORGESCHREVEN OLIE GEBRUIKT OF DE AANBEVOLEN EQUIVALENTE, OMDAT ONVOLDOENDE OLIE DEZE FOUTEN VEROORZAAKT

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15911 door handmatig-mechanisch
Kijk, over het algemeen en in de meeste gevallen gaat rook in Toyota-motoren alleen door de klepsteelafdichtingen, dus ik ben van mening dat je die gewoon moet vervangen en dat is alles. Als je nu een aanpassing wilt doen, moet je dat zelf doen, maar ik geloof dat het alleen om de klepsteelafdichtingen gaat. In ieder geval zul je de cilinderkop moeten verwijderen, dus op dit punt kun je zien of de ringen olie omhoog laten lopen, beweeg ze een beetje met je handen en controleer de speling, succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 11 maanden geleden #15921 door handmatig-mechanisch
Ik ben het eens met mijn collega Kike.