Zoek MDM

Bulletin

INJECTIEPROBLEEM

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #14998 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: INJECTIEPROBLEEM
BEDANKT VOOR UW ANTWOORD. DE POMP IS DRAAIEND, MAAR IK WEET NIET WELKE OF WAAR DE DEBIETMETER ZIT.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15022 door handmatig-mechanisch
Bij een pompstation vertelden ze me dat ik mogelijk de pompkalibratie kwijt was toen ik hem ontdekte, of dat de versnellingsbak defect was, maar ik weet niet hoe ik kan controleren welke van de twee de oorzaak is van het vermogensverlies en het overmatige brandstofverbruik. De motor heeft geen compressieproblemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15023 door handmatig-mechanisch
Hallo.
Wat ik u kan vertellen is dat uw pomp roterend is en dat uw voertuig ook een turbo heeft. Het repareren van de pomp is een zeer delicate en nauwkeurige klus. Als u de klus zelf hebt gedaan en de pomp hebt gedemonteerd, is deze waarschijnlijk verkeerd getimed of niet goed uitgelijnd, wat twee verschillende dingen zijn. Het andere belangrijke is dat u de brandstofpomp goed moet vullen. Bovendien, zoals ik heb geleerd, heeft het bovenste deel van deze pompen minimum- en maximumlimieten en een "0"-potentiometer die samenwerken met de EGR-klep. Er zit ook een zeer belangrijke aanpassing in het deksel dat u hebt verwijderd, wat een montageprocedure is, en het is onwaarschijnlijk dat een test op de werkbank dit zal detecteren. Om dit te detecteren, moet u aanvullende tests uitvoeren die verder gaan dan wat het testprotocol voorschrijft, omdat de omstandigheden anders zijn.
Hopelijk is het niet ingewikkeld, maar het feit dat u de pomp moet demonteren en op de werkbank moet leggen, is een must.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15028 door handmatig-mechanisch
De luchtmassameter, ook wel luchtmassameter genoemd, bevindt zich net achter het luchtfilter van de auto. Hij is meestal met twee klemmen aan de luchtslang bevestigd, of heeft schroeven op de luchtfilterbehuizing en een klem waarmee hij aan de inlaatluchtslang wordt bevestigd.

Het is een hol, cilindrisch onderdeel met een 5-draads connector in het midden. Het doel is om de hoeveelheid lucht die de motor op een bepaald moment aanzuigt te meten. Op basis hiervan en vele andere gegevens stuurt de ECU de motor aan.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 weken geleden #15032 door handmatig-mechanisch
BEDANKT VOOR HET ANTWOORD, DAT MAAKT MIJ RUIM. IK KAN EVEN VERDUIDELIJKEN DAT HET GEREPAREERD IS IN EEN WERKPLAATS, WAARVAN IK ONTDEKTE DAT ER GEEN TESTBANK VOOR POMPEN IS EN DAT HET NIET VAN DE MOTOR IS AFGEKOPPELD. IEDEREEN VAN IQUIQUE VERTELDE ME OOK DAT DE INJECTIEPOMP EN DE KALIBRATIE ERVAN VEEL TE MAKEN HEEFT MET DE VERSNELLINGSBAK, OMDAT DIE HET SIGNAAL GEEFT OM TE SCHAKELEN, OMDAT IK HET SCHAKELEN LANGZAAM VIND. HET GEEFT ZE NIET PLOTSELING, MAAR ALS IK HEM IN DE VERSNELLING ZET EN ACCELEREER, HEEFT HIJ MOEILIJK OM ZE TE KRIJGEN, MAAR IK SLUIT DE OVERDRIVE-KNOP AAN EN DAN GAAT HET NORMAAL TOT 80 KM. DAARNA ZET IK DE POMP IN DE DRIVE EN IS ALLES IN ORDE, MAAR IK KAN ER NIET MEER DAN 100 KM UIT HALEN. OP VLAKKE RIT, WANT OP DE STIJGING GAAT HIJ VERLOREN. IK ZOU HET WAARDEREN ALS U IETS ANDERS KUNT VERDUIDELIJKEN, WANT TUSSEN HET KALIBREREN VAN DE POMP EN HET BESTELLEN VAN EEN POMP BIJ IQUIQUE, IS HET VOOR MIJ HETZELFDE. OMDAT U ME ZEGT DAT ER EEN BELANGRIJKE AFSTELLING VERLIEST WANNEER ER EEN ONTDEKKING IS, OVERWEEG IK OM DE POMP TE VERVANGEN.