Zoek MDM

Bulletin

Clio 1.8 16v motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 2 weken geleden #1481 door handmatig-mechanisch
Clio 1.8 16v motor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo!
Ik heb een klein smeringsprobleempje met de auto bij hoge toerentallen en hij start erg moeilijk. Als ik dat doe, heeft hij moeite om stationair te draaien, en als hij eindelijk stabiel loopt, hoor je een geluid alsof er een drijfstang is afgeknapt of zoiets... het klinkt ook als beschadigde klepstoters...
Om vastzittende kleppen of vastgelopen kleppen uit te sluiten, heb ik de compressie gemeten en alle cilinders zijn in orde, dus besloot ik de motor te openen en de beschadigde onderdelen te vervangen, maar ik twijfel wanneer ik de motor moet verwijderen. Doe ik het van bovenaf? Of van onderaf? De locatie is lastig, dus daar moet rekening mee worden gehouden. Aan de andere kant heb ik eraan gedacht om eerst de cilinderkop te verwijderen en te repareren, zodat het later makkelijker is om aan het blok te werken.
Ik hoop op jullie hulp ;)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 2 weken geleden #1482 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Clio 1.8 16v motor
Het droge kloppen bij accelereren komt doordat de bus is verbrijzeld of bekrast.

Het verwijderen van de motor uit deze auto hangt voornamelijk af van je middelen. Ik raad aan om te beginnen, zoals je zelf zegt, met het optillen van de cilinderkop, het controleren van de cilinderstappen, koolstofafzetting op de zuigers, het uitvoeren van een vlakke inspectie, het controleren ervan, het laten doen van de klepzittingen, enz.

En als je ziet dat de motor beschadigde cilinders heeft (wat waarschijnlijk het geval zal zijn), verwijder dan de transmissies en verwijder de motor zonder cilinderkop van onderaf, vastgemaakt aan de versnellingsbak. Scheid vervolgens van buitenaf de versnellingsbak van de motor, omdat die veel beter werkt.

Zo heb ik het gedaan om de 2,0-liter achtkleppenmotor in een Corsa A GSI te monteren. Omdat ik geen brug heb om de motor van bovenaf te ondersteunen, heb ik ervoor gekozen om de auto flink op te tillen, hem te ondersteunen met twee steunen op de langsliggers en ongeveer 60 cm tussen het carter en de grond te laten. Om hem te verlagen gebruikte ik twee krikken, een op de bak en een op het carter, net zoals ik hem vroeger optilde en recht zette op de motorsteunen.

Als je de motor gaat repareren, maak dan van de gelegenheid gebruik om hem te manipuleren als je dat wilt en natuurlijk nog steeds de wens hebt!!! (het vliegwiel lichter maken, de compressie verhogen door de cilinderkop enorm te vlakken, zuigers oversized maken, de cilinders hardchromen zodat ze niet slijten en de wrijving verminderen, spruitstukken polijsten...) maar houd er rekening mee dat hij kan exploderen als je tijdens het inlopen te veel toeren maakt!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.