Zoek MDM

Bulletin

ABS-systeem Ford Escape 2007

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 2 weken geleden #1476 door handmatig-mechanisch
ABS-systeem Ford Escape 2007 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Als iemand me kan helpen mijn probleem op te lossen:
het ABS-lampje blijft branden. De sensoren zijn gecontroleerd en lijken in orde. Ik weet niet wat ik verder nog kan doen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 1 week geleden #1484 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: ABS-systeem Ford Escape 2007
Het ABS-lampje hoeft niet per se iets met de sensoren te maken te hebben, maar ik leg het toch even uit:

sensoren worden op twee manieren getest. Meet eerst de weerstand van elke spoel. Gebruik hiervoor een multimeter, koppel de stekker los van de sensor die u meet en controleer de sensor. Controleer ook of de spoelen geïsoleerd zijn van de aarde.

Stel de multimeter vervolgens in op millivolt en draai aan het wieltje met de draden aangesloten op de sensor. Als de multimeter iets anders aangeeft dan 0,00 mV, werkt de sensor correct. (Als u deze laatste test met een oscilloscoop zou kunnen uitvoeren, zou dat het beste zijn, omdat u dan de pulsgolf duidelijk zou zien.)

Als alle sensoren in orde zijn en de draden geen beschadigingen vertonen, moet u de ABS-regeleenheid of de motorbehuizing en de magneetventielen controleren.

Dit laatste moet in een werkplaats worden gecontroleerd met behulp van de diagnoseaansluiting van het systeem, aangezien alles hermetisch is afgesloten.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28868 door handmatig-mechanisch
Het wordt gewaardeerd

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28877 door handmatig-mechanisch
Nou kijk, als je de sensorkabels al hebt gecontroleerd en ze zeggen dat ze in orde zijn, dan zou het andere probleem de ABS-SYSTEEMMODULE kunnen zijn. Is die doorgebrand, verknoeid of wat dan ook? Ik weet niet of die te repareren is. Het beste is om de scanner te laten lopen. Ik vertel je dat mijn vader een Explorer heeft, twee jaar geleden ging het ABS-waarschuwingslampje branden (lamp of lampje), en tot op heden heeft hij hem nog niet laten controleren (gierig oudje). Nou, het punt is dat het je dagelijkse rijgedrag helemaal niet beïnvloedt, maar als je dit systeem in een noodgeval nodig hebt, dan heb je het niet... Groeten.