Zoek MDM

Bulletin

AMATEURDIENST VOOR EEN AXOD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14738 door handmatig-mechanisch
AMATEURSERVICE OP EEN AXOD Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo allemaal, die ideeën en advies delen met andere forumleden. Ik wil graag het volgende met jullie delen: Ik heb een Windstar uit 1998 met transmissieproblemen. Het begon allemaal toen ik de olie ververste en er wat metalen stukjes uit de transmissiebehuizing kwamen. Ik had daarvoor geen symptomen opgemerkt. Hoe dan ook, ik ben ermee blijven rijden totdat het schakelen naar de D-stand een raar geluid begon te maken. Dus heb ik de moed verzameld en de transmissiehandleiding van de Windstar (PDF) geraadpleegd. Ik heb de handleiding nader bekeken en twee beschadigde onderdelen gevonden: de planetaire steunconstructie en het druklager. Ik heb ze samen met de Y-ringafdichtingsset gekocht. Ik heb alle onderdelen schoongemaakt vanwege het vuil dat erin zat, en bij de laatste demontage bleek de oliepomp een beschadigde klep en een beschadigde set metalen ringen te hebben. Ik heb die vervangen en de kleppenbehuizing grondig schoongemaakt. Kortom, alles is uiteindelijk goed gekomen. De montage begon prima, en het enige waar ik niet zeker van was, waren de drie veren van 1, 2 en 3, 4 en ND. Nou, het werkte prima gedurende 18 dagen, tot vandaag, toen het kapot ging. Ik laat je weten wat er gebeurd is. Ik ga het weer demonteren, en ik moet er van tevoren bij zeggen dat ik nog nooit eerder een automatische versnellingsbak heb gedemonteerd. Handgeschakelde versnellingsbakken zijn mijn hobby

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 9 maanden geleden #20227 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: AMATEURSERVICE AAN EEN AXOD
Nou, hier ben ik weer. Ik heb de versnellingsbak er weer uitgehaald en ontdekte dat de koppelingen van de eerste en tweede versnelling beschadigd waren. Dus tijd om alles weer schoon te maken. Ik heb het kleppenblok vervangen omdat, net als eerder, de schoepen van de oliepomp beschadigd waren door metaalsplinters. Ik heb alles weer schoongemaakt, de koppelingen gecontroleerd en vervangen. Ik heb een intercooler gemonteerd om de temperatuur te verlagen, zoals collega's hadden aangeraden, en tja, het werkt nu. Er zijn nog een paar kleine probleempjes, maar ik klaag niet. Niet slecht voor een eerste poging...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #23250 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, groeten aan al mijn collega's. Ik wilde jullie laten weten dat de Axod het nog steeds prima doet; ik heb geen klachten, zeker niet gezien het mijn eerste exemplaar was

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #33334 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik wilde jullie even laten weten dat de AXOD het nog steeds doet. Hij raakte even licht oververhit, maar na controle van de radiator en de gloednieuwe intercooler werkt alles perfect. Het was
een geweldige ervaring en ik deel die graag met de amateurs onder jullie. Onthoud: waar een wil is, is een weg. Want voor de professionals, die alles al weten, is dit natuurlijk niet relevant.
Hoe dan ook, groeten aan iedereen!