Zoek MDM

Bulletin

AMATEURDIENST VOOR EEN AXOD

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14738 door handmatig-mechanisch
AMATEURSERVICE VOOR EEN AXOD Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO AAN IEDEREEN DIE OP DE EEN OF ANDERE MANIER IDEEËN EN ADVIES BIJDRAGEN AAN HUN COLLEGA'S OP HET FORUM, IK WIL BIJDRAGEN MET HET VOLGENDE: IK HEB EEN WINDSTAR98 WAAR IK EEN PROBLEEM HEB MET DE TRANSMISSIE. HET BEGON ALLEMAAL TOEN IK DE OLIE VERVERSTEEGDE EN ER METALEN ONDERDELEN UIT DE TRANSMISSIEKAST KWAM, WAARAAN IK GEEN SYMPTOMEN HEB GEMERKT. UITEINDELIJK BEN IK HEM BLIJVEN GEBRUIKEN TOTDAT HIJ GELUID BEGON TE MAKEN BIJ HET IN DE RECHTSTREEKSE VERSNELLING SCHAKELEN. WEL, IK HEB MOED EN LITERATUUR. IK HEB DE WINDSTAR PDF-HANDLEIDING. Ik heb de transmissie een beetje bestudeerd en daaronder vond ik twee beschadigde harde stukken. In dit geval, de planetaire steun en het druklager. Nummer 16 en ik heb ze gekocht samen met de ringafdichtingsset. Ik heb alle onderdelen van de Revaba die ik had schoongemaakt en als laatste heb ik de oliepomp gedemonteerd. Die had een beschadigde klep en de set metalen ringen, dus die heb ik vervangen en de klepkast met metalen onderdelen grondig schoongemaakt. Kortom, alles was blijkbaar goed. De montage begon heel goed en het enige waar ik aan twijfelde, waren de 3 veren van 1, 2 en 3, 4 en ND. Nou, 18 dagen werkte heel goed, tot vandaag. Ik zal je vertellen wat er is gebeurd. Ik ga hem weer verlagen en ik zeg je van tevoren dat ik nog nooit een automatische transmissie heb verlaagd. Ik vind de monteurs fijn, alleen voor mijn werk.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #20227 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: AMATEUR SERVICE AAN EEN AXOD
Nou, daar ben ik weer. Ik heb de transmissie gedemonteerd en ontdekte dat de koppelingen van de eerste en tweede versnelling beschadigd waren. Om alles weer schoon te maken, heb ik de kleppenkast vervangen, omdat, net als eerder, de oliepompbladen beschadigd waren omdat de reboiler kapot was. Nou, ik heb alles weer schoongemaakt, de koppelingen gecontroleerd en vervangen. Ik heb op aanraden van collega's een intercooler geplaatst om de temperatuur te verlagen en nou ja, kleine details werken, maar ik klaag niet, het is niet slecht voor de eerste keer...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 1 maand geleden #23250 door handmatig-mechanisch
Hallo collega's, ik kan jullie vertellen dat de Axod nog steeds prima werkt. Ik klaag zeker niet, aangezien ik de eerste was.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #33334 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik ben er weer. Ik kan je vertellen dat de AXOD nog steeds werkt. Ik heb er al een tijdje mee gereden, maar na een snelle controle van de radiator en de gloednieuwe intercooler, werkt hij weer. Ik
heb er veel ervaring mee opgedaan. Ik laat het aan de amateurs over. Onthoud: waar een wil is, is een weg. Want voor de professionals, die alles al weten, is dit niet interessant.
Nou, groeten aan iedereen in het algemeen.