Zoek MDM

Bulletin

Oliewissel van de Spark-versnellingsbak

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14687 door handmatig-mechanisch
Versnellingsbakolie van een Spark verversen. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo. Ik heb een Chevrolet Spark uit 2005. De afgelopen weken moet ik veel kracht zetten om hem in de achteruit te krijgen, en in een andere versnelling lukt het maar heel zelden. Mij is verteld dat de versnellingsbak waarschijnlijk onderhoud nodig heeft, wat inhoudt dat de olie ververst moet worden. Is dit een ernstig probleem? Wat moet ik doen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #14709 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Olie verversen van de versnellingsbakolie van een Spark
Het is niet zo ernstig als het lijkt, maar het vloeistofniveau van de transmissie is niet echt het probleem. Als dat wel zo was, zouden alle versnellingen moeilijk te schakelen zijn, niet alleen de achteruit. Het is waarschijnlijk te vroeg om te zeggen dat je transmissie kapot of beschadigd is, maar het is niet onmogelijk. Ik raad aan om de vloeistof af te tappen en te controleren op metaaldeeltjes. De aftapplug van de transmissie is gemagnetiseerd, dus het zou gemakkelijk moeten zijn om te zien of er metaal aanwezig is. Ik heb een Yaris en achteruit schakelen is altijd al moeilijk geweest; ik weet niet of de Spark hetzelfde probleem heeft.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.