Zoek MDM

Bulletin

Startproblemen met de Seat Ibiza 1600 benzine uit 1998

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14393 door handmatig-mechanisch
Startproblemen met de benzinemotor .
Hallo allemaal. Ik heb een Ibiza 1600 AA benzinemotor uit 1998 en die gaf tot een paar maanden geleden nooit problemen. De laatste tijd gebeurt het twee keer als ik de auto probeer te starten: of hij start in één keer zonder problemen, of ik zet het contact aan en hij start, maar slaat na ongeveer een seconde weer af. Soms moet ik het wel 8 of 10 keer proberen voordat hij start, maar slaat de motor niet af. En soms lukt het me niet eens om hem te starten, dus moet ik het opgeven, en na een paar dagen start ik het contact en start hij in één keer.
Ik snap niet veel van mechanica, maar ik weet niet of het iets te maken heeft met de bougiedoppen of de injectoren...
Ik hoop dat iemand me kan helpen en me wat opties kan geven.

Alvast bedankt.

Edu

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14408 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startproblemen met een Seat Ibiza 1600 benzine uit 1998
Hallo.
Deze storing die u noemt, heeft een breed scala aan mogelijke oorzaken, die allemaal moeten worden uitgesloten om zo snel en eenvoudig mogelijk de oplossing te vinden.
Wat ik u kan adviseren, en gebaseerd op mijn ervaring, is dat er drie mogelijke systemen zijn die deze storing kunnen veroorzaken.
1. Het brandstofsysteem; controleer daarom of de pomp correct werkt, zowel elektrisch als mechanisch, en ook het brandstofcircuit tot aan de injectoren.
2. Het ontstekingssysteem: controleer of er vonk is bij de bougies. Als u er een heeft, sluit deze dan onmiddellijk uit.
3. En tot slot, een krukas- of nokkenassensor, indien aanwezig.

Dit zijn de enige normale alternatieven als de motor niet start, uiteraard mits u niet aan een ander systeem hebt gewerkt, of het nu gaat om de distributie of de ontstekingsvolgorde van de motor.
Om u meer informatie te geven, kunt u deze systemen controleren en mij meer details geven over de staat van uw auto.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #17617 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startproblemen met een Seat Ibiza 1600 benzine uit 1998
Nou, dit is mijn eerste zoektocht hier en ik denk dat ik kan helpen...
mij is hetzelfde overkomen. Probeer de reservesleutel, want het zou (in mijn geval) de chip in de sleutel kunnen zijn. Ga naar een officiële dealer en laat hem voor je coderen. Het kostte me niet veel (€40), alleen de chip. Mijn sleutel is een gekartelde sleutel. Ik hoop dat het helpt.