Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de IAC-klep van een Chevy uit 2006

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28834 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de IAC-klep van een Chevy uit 2006
Ik ben eerder geneigd te denken dat de bobine de oorzaak is, aangezien je zegt dat de auto vermogen verliest. De IAC-klep is een andere fout en als die kapot is, verliest de motor geen vermogen, maar accelereert hij te veel of slaat hij af.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28840 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de IAC-klep van een Chevy uit 2006
Bij analyse met een scanner worden in sommige gevallen codes gedetecteerd die verwijzen naar een algemene ontstekingsfout en een storing in het koppelcircuit van de automatische transmissie (afhankelijk van het geval). Nieuwe kabels en een bobine zijn vervangen, maar het fenomeen doet zich nog steeds voor dat de auto soms niet start als het erg warm is (binnen het normale bereik) of erg koud (bijvoorbeeld 's ochtends). Het MIL-lampje en de "S" verschijnen, wat specifiek wijst op een storing in de transmissiemotor. Wanneer de auto in P staat, is het erg moeilijk om naar D te schakelen. Het probleem wordt in de meeste gevallen opgelost door te wachten tot de auto een beetje is opgewarmd en hem vervolgens uit en weer aan te zetten. De waarschuwingslampjes gaan dan uit en de versnellingen schakelen weer normaal. Het is vermeldenswaard dat de conditie aanzienlijk verbeterde na het vervangen van de kabels en bobines (in plaats van drie keer per maand, nu slechts één keer), maar het onderliggende probleem is nog niet ontdekt. ​​Ik heb gemerkt dat zeer recente modellen van de Chevy C2 (2010) dezelfde storing vertonen. Het probleem is dat het probleem zich slechts af en toe voordoet, onder bepaalde oncontroleerbare omstandigheden die zeer moeilijk te reproduceren zijn. In de werkplaats hebben we de auto een tijdje warm laten lopen, hem meerdere keren gestart en gestopt, en er gebeurt niets. Na een maand doet hij het weer. Wat we hebben gezien, is dat er twee verschillende, onderling samenhangende problemen zijn. Ten eerste wanneer de auto koud is en ten tweede wanneer hij warm is, en soms wisselen ze elkaar af. Dat wil zeggen dat de versnellingen blokkeren wanneer de auto koud is, en soms start hij niet, zelfs niet als hij koud is. De versnellingen hebben echter nooit geblokkeerd wanneer de auto warm is. We hebben gemerkt dat het probleem bij warme auto's kan worden geminimaliseerd door het stationair toerental van de auto te programmeren (wanneer u op een gegeven moment de negatieve accuklem verwijdert, moet u het stationair toerental opnieuw programmeren volgens de instructies op de meegeleverde cd van de dealer). Ik raad aan om, als de auto een tijdje heeft gereden, de kabels en de bobine te vervangen, aangezien deze laatste erg gevoelig is voor schade. Als de accu van de auto ooit langere tijd is verwijderd of losgekoppeld, is het noodzakelijk om het stationair toerental te programmeren.
Wat de antivries betreft, hebben Chevys het probleem van waterlekkage via de motorafdichtingen (een soort ronde metalen pluggen die in het monoblok gaan waar koelvloeistof intern doorheen stroomt). Omdat het lek meestal ontstaat tijdens verhitting en druppelsgewijs ontstaat, verdampt het door de motortemperatuur en is er GEEN ZICHTBARE AFVOER OF DRUPPELTJE onder de auto te zien, en toch lijkt het alsof het antivriesniveau op magische wijze geleidelijk daalt. Dit kan op twee manieren worden opgelost. Ten eerste door de motorafdichtingen of pluggen te vervangen, waarvoor demontage vereist is om toegang te krijgen tot de achterste afdichtingen (MOCHT HET LEK IN DIE afdichtingen ZITTEN) of, als het lek zich in de voorste afdichtingen bevindt (boven het oliefilter en onder het uitlaatspruitstuk, alle drie doorlopend), kunnen deze worden verwijderd zonder de motor te demonteren; en de andere is om pastakit (schellak, plastiacero, enz.) aan te brengen op de afdichting zelf aan de buitenkant, en constant het waterniveau te controleren.
Het probleem van de ontstekingsfouten en de transmissie wordt nog onderzocht. Ik hoop dat mijn opmerkingen u op de een of andere manier helpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29021 door handmatig-mechanisch
Hallo, bedankt allemaal voor jullie input. Zoals Juanitopanchito terecht zegt, is de storing niet constant, maar is hij oververhit geraakt. De motorsensor brandt al een paar uur. Het enige wat ik merk, is dat hij minder vermogen levert bij het schakelen (de auto is een automaat) en dat hij licht trilt bij hoge snelheden.
Ik breng hem terug voor een nieuwe onderhoudsbeurt en deel de resultaten.
Met vriendelijke groet.