Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de IAC-klep van een Chevy uit 2006

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14391 door handmatig-mechanisch
Problemen met de IAC-klep van een Chevy uit 2006 Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO, IK HEB EEN PROBLEEM MET DE AUTOMATISCHE TRANSMISSIE VAN MIJN CHEVY UIT 2006. HET MIR-LAMPJE OP HET DASHBOARD BRANDT AL ONGEVEER ZES MAANDEN EN DE MOTOR TRAAIT, WAT IK ALS MATIG BESCHOUW, MAAR HIJ HEEFT GEEN VERMOGEN EN DE VERSNELLINGEN DUREN ER LANG MAAR OVER TE SCHAKELEN, ALSOF ZE GEFORCEERD WORDEN. Eerst zei ik nog dat het gewoon de laatste loodjes waren, maar door tijd- en geldgebrek heb ik het pas een maand geleden gedaan, maar er gebeurde helemaal niks. HET BLIJFT ZOALS HET IS. Daarna heb ik de IAC-klep schoongemaakt met een doek, die een beetje roet bevatte. Ik heb de accu losgekoppeld om de computerinstellingen te resetten (een monteur vertelde me dat het zo moest). Toen ik hem aanzette, ging het MIR-lampje uit, maar het leek wel meer te trillen. Maar na een dag regelmatig rijden verdween het een beetje, maar ging het MIR-lampje weer branden. Ik weet niet of de klep niet meer werkt of dat er iets anders aan de hand is. Oh, en als ik de aircocompressor aanzet met de versnelling in de parkeerstand, slaat de motor af. En als ik in de D-stand of een andere versnelling sta, slaat hij niet af, maar forceert hij. Als iemand me kan helpen zien of het de klep is en of die gekalibreerd moet worden, of dat er iets anders aan de hand is. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14411 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de IAC-klep van een Chevy uit 2006
Goedenavond.
Ik kan je vertellen dat je kunt controleren of alle cilinders zijn ontstoken en of er luchtinlaat is.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14450 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de IAC-klep van een Chevy uit 2006
BEDANKT, IK ZAL HET BEKIJKEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14470 door handmatig-mechanisch
IAC-kleppen kunnen worden gemeten en gekalibreerd, maar ik denk niet dat dat uw probleem is. Voer een diagnostische test uit. Over het algemeen loopt de IAC niet via de computer, wat betekent dat de fout ergens anders ligt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14479 door handmatig-mechanisch
BEDANKT VOOR DE INFORMATIE. TOEN DE AFSTELLING VOLTOOID WAS, ONTDEKTE IK DAT DE BOUGIES EEN MAAT VAN 0,40 HADDEN, TERWIJL DE KIST AANGAF DAT 0,35 HAD MOETEN ZIJN. DUS IK HEB DE NIEUWE BOUGIES IN EEN MAAT VAN 0,35 GEPLAATST. OOK DE OLIE WAS 25W40, TERWIJL ER 15W30 IN ZOU MOETEN ZIJN. DUS OOK DE AANGEGEVEN MAAT VERVANGEN. ER ZIJN GEEN PROBLEMEN. IK WEET NIET OF DIT IETS BEÏNVLOEDT. VOLGENS MIJ ZOU HET EXPLOSIES VEROORZAKEN OF HELEMAAL NIET STARTEN ALS DE BOUGIES SLECHT ZIJN, MAAR ALS IEMAND MEER KENNIS HEEFT OVER DIT ONDERWERP, ZOU DAT OP PRIJS WORDEN GESTELD. BEDANKT. IK

WIL ER NOG EVEN AAN TOEVOEGEN: ALLE AFSTELLINGEN EN ONDERHOUDSWERKZAAMHEDEN ZIJN UITGEVOERD BIJ DE DEALER.