Zoek MDM

Bulletin

SOS Hyundai H-100 (portier) warmt niet op

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14306 door handmatig-mechanisch
SOS Hyundai H-100 (porter) warmt niet op Geplaatst door manual-mecanica
De timer is te kort en de bougies worden niet warm. De timer werkt via de watertemperatuursensor (resistief), maar stuurt het signaal naar massa wanneer de motor al warm is, waardoor het bougierelais niet geactiveerd is en er geen stroom is om de motor te starten. Ik hoop dat iemand me kan helpen of het elektrische schema kent. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14326 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: SOS Hyundai H-100 (porter) warmt niet op
Probeer een andere timer, want het is zeer waarschijnlijk dat het probleem is ontstaan (bijvoorbeeld door de verwarmingsmodule).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14328 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: SOS Hyundai H-100 (porter) warmt niet op
Ik heb hem vervangen door een nieuwe timer en een nieuwe temperatuursensor. De sensor krijgt stroom via een contact en regelt, dankzij de interne weerstand, de tijd van de timer. Wanneer de motor echter al warm is, daalt de interne temperatuur van de temperatuursensor en gaat de andere uitgang naar de massa, waardoor de verwarming en de stroom naar de startmotor worden uitgeschakeld.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14364 door handmatig-mechanisch
Maar als de motor al warm is, hoeven de gloeibougies niet aan te slaan, en dit is gebruikelijk bij veel automerken. Ik heb moeten wachten tot de auto's waren afgekoeld om de werking van veel gloeibougiecircuits te testen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14395 door handmatig-mechanisch
Natuurlijk, als het al warm is, komt het niet binnen, het probleem is dat de temperatuursensor een interne weerstand heeft en als het warm is, maakt hij geen aardingsweerstand meer en stuurt de stroom naar de aarde bij het starten.