Zoek MDM

Bulletin

Witte rook bij koude start

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30070 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Witte rook bij koude start
Kan iemand mij uitleggen waar het hydraulische remsysteem op de motor is aangesloten? Terug naar het probleem en verder dan de kleur van de rook, die belangrijk is, is mijn vraag: verbruikt de auto water of olie? Zo ja, en het is een diesel, dan zou je een doorgebrande voorverwarming kunnen hebben, wat zou leiden tot een onregelmatige start en een rokerige, witte, onverbrande diesel totdat de voorkamers opwarmen en de motor gelijkmatig draait. Succes, Pablo. -
PS: Blijf de remvloeistof controleren!!!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30074 door handmatig-mechanisch

pablodel schreef: Kan iemand mij uitleggen waar het hydraulische remsysteem op de motor is aangesloten?

Dit komt doordat er een slang loopt van de inlaatvacuümunit naar de rembekrachtiger. Als de rembekrachtiger een gescheurd membraan heeft en de afdichtingen van de hoofdremcilinder niet goed werken, is de kans groot dat remvloeistof door de vacuümdruk naar de inlaat stroomt. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30112 door handmatig-mechanisch
Vriend, als dat het geval was, zou ik allereerst een remprobleem hebben. Het voertuig is diesel of gasolie, dus er is geen vacuüm in de inlaat zoals bij een benzinemotor. Er moet een vacuümpomp zijn die in de dynamo of apart in het motorblok of de kap kan worden geïsoleerd. Mmmmmmmmm, ik heb in mijn leven remvloeistof uit de uitlaat zien komen en ik doe dit al een aantal jaar. Ik ben het eens met Mathiew: "Laten we de auto's in handen geven van professionele monteurs!!!!" maar alleen op die manier!!!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30114 door handmatig-mechanisch
Vriend, ik raad u aan de staat van de gloeibougies te controleren, aangezien deze de oorzaak kunnen zijn van het probleem bij een koude start.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30116 door handmatig-mechanisch
CONTROLEER EERST DE NIVEAUS EN INDIEN NODIG DE BOUGIES. ALS DE PUNTJES VERVUILD ZIJN, ZIJN DE KLEPKEERRINGEN AL GROF EN MOET JE WETEN OF ZE VERHIT ZIJN, WANT DAN WORDEN DE KLEPKEERRINGEN HARD.