Zoek MDM

Bulletin

Renault 19 distributieriem onderhoud

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13766 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault distributieriem afstellen
:) Hoe gaat het weer met u? Bedankt voor uw antwoord. De auto heeft geen computer. Het enige wat hij heeft is de Siemens-ontstekingsmodule. Die is groot en gemaakt van aluminium. Hij wordt geleverd met een ingebouwde bobine voor het gas. Ik heb hem laten controleren en ze vertelden me dat alles in orde is. Ik vroeg ze waarom hij niet wilde starten als alles in orde was. Ze zeiden dat het probleem mechanisch was, maar ik antwoordde mechanisch of elektrisch. Dat kan niet. Ik ben monteur en mechanisch is de auto perfect. Ik heb zelfs een compleet nieuwe kap laten maken omdat er twee of drie lekken waren. Ik dacht dat dat het probleem was, waardoor hij het begaf en steeds sneller ging. Maar toen ik hem weer in elkaar zette, deed hij het nog steeds. Ik waardeer uw advies. Ik hoop dat u mij, als u de storing in uw auto vindt, vertelt wat de oorzaak was. Het komt:( zelden voor dat dit mij nog nooit is overkomen, omdat ik in het veld werk. Hahaha. En wat zal het nu zijn? Ik zal proberen het te verhelpen.:onzeker: Groeten, partner. Nogmaals bedankt.:) B)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13768 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault 19 distributieriem afstellen
Hallo, mijn broer en ik zijn bezig met een afstelling van de mijne. Als hij klaar is, neem ik de compressie- en ontstekingswaarden op en stuur ik die naar je toe, zodat je ze kunt vergelijken. Hetzelfde geldt voor de carburateur als het probleem is opgelost. Als die in alle opzichten goed past, stuur ik je de complete setup, zodat je hem kunt uitproberen. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13769 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault 19 distributieriem afstellen
Haha, ik vergat het. De mijne heeft een computer die de inlaattemperatuur voor koeling en verwarming regelt, en ook nog een aantal andere sensoren. Er zit ook een aansluiting voor een scanner op. Maar de motor is dezelfde R19 RT, 1710 cc, Frans model 93.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13773 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault distributieriem afstellen
:) Kijk, dan moet deze auto het ook hebben. Als het een Franse auto is met dezelfde motor, kun je me dan vertellen waar die zich bevindt, waar de geweerruimte is, of ergens anders? Dat heb ik nog niet begrepen. Ik zou het op prijs stellen als je me kunt vertellen waar je hem in je auto hebt. Dank je wel. :droog: :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13861 door handmatig-mechanisch
:) Hoi, hoe gaat het? Ik kom even langs om te vragen of het helpt. Het probleem werd veroorzaakt door de module zelf. Ik dacht dat de module dat deed. Naast het activeren van de bobine om de vonk vrij te geven, zorgde hij er ook voor dat de auto vooruitging. Het probleem was dat hij vonkte, maar niet op het juiste moment. Omdat alles elektronisch is, ging er een geïntegreerd circuit kapot dat de vooruitgang had geactiveerd. In plaats van direct te vonken, gaf hij later de vonk vrij, voorbij de sensor in de koppeling. Ik zal later kijken of ik je foto's kan sturen van wat er in de module was kortgesloten. Met vriendelijke groet.