Zoek MDM

Bulletin

Vervangen van de voorste draagarm silentblocks

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 4 maanden geleden #1346 door handmatig-mechanisch
Vervangen van de voorste draagarm silentblocks Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal,
ik ben geen monteur, maar ik doe de kleine dingen die ik kan, net als iedereen denk ik :wink:
Bij de laatste APK hebben ze me eruit gegooid:kwaadaardig: omdat de silentblocks van de voorste draagarmen versleten waren, en mijn vraag is of het makkelijk is om ze te vervangen. Tenminste, aangezien ik zie dat de schokdemper in de weg zit, is een schokdemperpers nodig? En als er een put nodig is zonder de wielen te verwijderen, met een hefbrug of met een krik om het wiel te verwijderen, is het dan de moeite waard?
Heel erg bedankt 8O.
Het zou voor een Ford Mondeo uit '96 zijn, hoewel ik vermoed dat de techniek om ze te vervangen voor bijna alle modellen hetzelfde zal zijn:? :

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 4 maanden geleden #1363 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vervangen van de voorste draagarm silentblocks
Je hebt eigenlijk geen klemmen nodig om de veer vast te houden, omdat je de schokdemperveer niet gaat verwijderen.

Krik eerst de auto op, verwijder het wiel en ondersteun het met een krik of iets anders voor de veiligheid. LAAT DE AUTO NIET OP HEFT MET DE KRIK WAARVOOR JE DE WIELEN VERWIJDERDE!!!

Vervolgens moet je de stabilisatorstang losmaken, als die er is. Het is een dwarsstang die van links naar rechts over de vooras loopt. WEES VOORZICHTIG, WANT ER KAN TREKKRACHT OP KOMEN ALS BEIDE WIELEN NIET OP HEFT STAAN.

Ten slotte moet je de draagarm van het chassis losmaken om het rubber te kunnen vervangen.

Wat ik je heb verteld is een beetje een ruwe schets, want het is het beste om de handleiding van de Mondeo te downloaden, zelfs als die in het Engels is, en de illustraties te bekijken.

Het is niet nodig om transmissies, kogelgewrichten, schokdempers of fusees te verwijderen.

Hoe dan ook, als je een vriend hebt die ervaring heeft met dit onderwerp, vraag dan om hulp en koop hem of haar een paar biertjes, haha.

Proost.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.