Zoek MDM

Bulletin

C3 HDI VERSNELLING BIJ HET SCHAKELEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13435 door handmatig-mechanisch
C3 HDI VERSNELLING BIJ HET SCHAKELEN Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, mijn naam is Pedro en ik ben nieuw op het forum
. Ik wil graag van deze gelegenheid gebruikmaken om u te groeten en u te bedanken voor het forum. Mijn vraag is: ik heb een Citroën C3 1.4 HDI met 70 pk en al een tijdje merk ik, bij het opschakelen (bijvoorbeeld van de eerste naar de tweede versnelling), dat de auto even accelereert en dan weer terugkeert naar het normale toerental.
Ik stel uw reactie op prijs; eerlijk gezegd is het erg oncomfortabel in files en in de stad.

GROETEN EN DANK U WEL.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13443 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: C3 HDI VERSNELLING BIJ HET SCHAKELEN
Het meest waarschijnlijke scenario is dat het pedaal niet goed terugkomt, dat er een probleem is met het TPS of dat de koppelingsplaat overmatig versleten is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13459 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: C3 HDI VERSNELLING BIJ HET SCHAKELEN
Bedankt, maar ik denk niet dat het daaraan ligt. Het gaspedaal werkt niet in neutraal. Ik heb het alleen gebruikt tijdens het rijden, dus ik denk dat het de snelheidssensor zou kunnen zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13471 door handmatig-mechanisch
Er is niemand die mij kan helpen, alsjeblieft.......GROETEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13478 door handmatig-mechanisch
Daarom zeg ik je: niets van wat ik je heb aangeraden om te controleren, gebeurt in neutraal. Ze werken alleen tijdens het rijden. En als je bij een stopbord of een bocht komt, rem je en duurt het langer dan normaal om terug te schakelen. Toch? Kijk hier eens naar, koppel de TPS los en rijd normaal. Als hij niet uitvalt, is dat je antwoord. Precies hetzelfde gebeurt met de Ford. Je hebt niets te verliezen door het te proberen.