Zoek MDM

Bulletin

Clio RT 98, verbruikt meer benzine dan voorheen.. help alstublieft..

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1308 door handmatig-mechanisch
Mijn Clio RT uit 1998 verbruikt meer benzine dan voorheen; nu verbruikt hij ongeveer 10 km/liter, of zelfs minder. Ik heb de bougies vervangen. Wat kan ik nog meer doen? Ze hebben me verteld over brandstoffilters. Hoe dan ook, als iemand me kan helpen, zou ik dat op prijs stellen. Oké, tot ziens.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1310 door handmatig-mechanisch
Brandt het waarschuwingslampje? Ruikt het naar onverbrande benzine? Zoals wanneer u de tankdop opent?

Als de auto nog steeds even goed rijdt als voorheen, geen zwarte rook uit de uitlaat stoot en uw brandstofverbruik te hoog is, kan het zomaar een lekke brandstofretourleiding zijn, waardoor de auto

Een eenvoudige manier om dit te controleren is door de motorkap te openen, de auto te starten en met draaiende motor op lekkages te letten. Krik de auto vervolgens op met de krik en laat hem draaien terwijl u eronder kruipt om de leidingen die langs de vloerplanken lopen te bekijken. Als er benzine uit lekt of druppelt, merkt u dat snel.

Als de auto geen brandstof lekt, wordt dit overmatige brandstofverbruik veroorzaakt doordat de ECU de motor verkeerd aanstuurt, omdat een motorsensor (bijvoorbeeld de temperatuursensor of de lambdasonde) defect is, waardoor de computer wordt misleid en het brandstofverbruik stijgt.

Om dit te controleren, kunt u het beste naar een werkplaats gaan voor een diagnostische test om te zien of er foutcodes zijn. En test, voor de zekerheid, meteen alle motorsensoren ter plaatse.

Ik hoop dat wat ik u heb verteld, helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1315 door handmatig-mechanisch
Het dashboard geeft geen foutmeldingen weer, soms ruik ik benzine als ik uitstap, iemand vertelde me dat het de carburateur zou kunnen zijn, ik heb zelfs de bougies vervangen, anderen zeggen dat het het benzinefilter is, maar goed, bedankt voor je antwoord, ik zal doen en controleren wat je me hebt verteld, oké... als er iets is, laat ik het je weten