Het is misschien te laat om nog iets aan uw probleem bij te dragen, maar hoe dan ook, "voor de zekerheid", hier is mijn mening over de kwestie:
Na het lezen van alle suggesties lijkt het erop dat "iedereen" ervan uitgaat dat de conditie van de accu goed is. En mogelijk is uw probleem simpelweg dat de accu een kortgesloten cel heeft en niet oplaadt, of dat het weinige dat hij kan opladen binnen een paar uur verloren gaat door de kortgesloten cel.
Om dit te verifiëren, moet u een hydrometer gebruiken en de dichtheid controleren van de zes cellen waaruit de 12V-accu bestaat. Deze dichtheid moet voor elke cel hoger zijn dan 1:260; zo niet, dan wijst dit op een kortsluiting in die cel, en ongeacht hoeveel ampèremeters u gebruikt, zal er nooit ontlading te zien zijn, omdat de lading in de accu plaatsvindt.
Hoe dan ook, de symptomen en het gedrag van uw accu zijn typisch voor een "kortgesloten" accu: hij laadt snel op en laat die vervolgens even snel weer los; Soms gebeurt het, soms niet, enz.
Als u hier geen rekening mee houdt en dezelfde accu blijft gebruiken, kan er elk moment opnieuw kortsluiting ontstaan. Dit wordt meestal veroorzaakt door de metaalafzettingen die door de platen vrijkomen en uiteindelijk naar de bodem van de accu zakken, waar de accu permanent intact kan blijven.
Heeft u uw accu goed behandeld, gecontroleerd en regelmatig bijgevuld met gedestilleerd water? Hoe oud is hij? Hoewel dat laatste vaak niets zegt.
Ik hoop dat ik u geholpen heb, zo niet u, dan anderen.
Met vriendelijke groet