Zoek MDM

Bulletin

Als er een bepaalde revisie wordt gemaakt - Megane II - 11 - 2000 - Turbo 1.9

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1295 door handmatig-mechanisch
Hallo, dit is mijn eerste onderwerp. Ik hoop dat het op de juiste plek staat. Wat moet ik weten als Renault turboservice uitvoert? Ik heb namelijk een 1.9 DCI Mégane met 119.218 kilometer op de teller en een beschadigde turbo. Rapport van de Renault-support: oorzaak van het incident met extreme scheurvorming in de ader. De olie brandde volledig op en liep later in de kachel, waar water tot aan een deksel kwam. Ik heb tot nu toe alle onderhoudsbeurten aan de Renault uitgevoerd en nu zou ik de 120.000 km-beurt laten uitvoeren. Ik heb jarenlang alleen diesel gereden, de acceleratiekosten, elk probleem met de auto, de Renault-minuut. Ik heb slechts € 5.548 aan onderhoud uitgegeven. Nu ben ik een zwerver, want de support zegt dat Renault nooit turboservice uitvoert. De offerte is € 2.828 en is slechts een schatting. Daarom moeten ze de motor openmaken om te controleren of deze ACCEPTABEL is. Ik moet uiteraard een klacht indienen bij Renault Portugal en Frankrijk. Ik waardeer jullie hulp. Houd er rekening mee dat ik geen mechanische opleiding heb gevolgd.
Ik ben je hulp verschuldigd; ik ben in Portugal.
Ik ben Ajnm verschuldigd

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1297 door handmatig-mechanisch
Wie kan mij helpen?
Dank u wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1302 door handmatig-mechanisch
Als de auto niet onder de garantie valt, vanwege kilometerstand of leeftijd, is Renault nergens verantwoordelijk voor. Dat wil zeggen dat u de kosten voor de pechhulp moet betalen, hetzij bij Renault zelf, hetzij bij een andere garage.

Als uw auto onder de garantie valt, moet Renault uw probleem oplossen.

Het is verplicht om de auto tijdens de garantieperiode naar een erkend servicecentrum te brengen, anders vervalt de garantie. Zodra de garantie is verlopen, is onderhoud bij erkende servicecentra echter duurder dan bij andere garages, en de kwaliteit is niet per se beter dan elders.

Ik hoop dat dit nuttig is geweest.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1305 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank.

Ajnm