Zoek MDM

Bulletin

Probleem met koppelingspedaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12768 door handmatig-mechanisch
Probleem met koppelingspedaal. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een 1.9 HDi Sxara Picasso en ik hoor een geluid uit het koppelingspedaal. Bij het schakelen klinkt het als een "klak!" en zonder het in te drukken, voel ik een tintelend gevoel in mijn voet als ik mijn voet erop zet. Maar daarna grijpt de koppeling wel aan en schakelt hij weer goed, dat is wat ik merk. Als iemand me kan helpen, zou ik dat zeer op prijs stellen. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12775 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: koppelingspedaalprobleem.
Hallo groeten..
Een routinecontrole (visueel) is nodig om te controleren of er geen losse schroeven of losse onderdelen zijn. Controleer met behulp van een lamp of de kraag soepel glijdt wanneer u het pedaal intrapt. Veel van de geluiden worden veroorzaakt door vuil, waardoor onderdelen vastlopen. Als u niets abnormaals ziet, is de volgende stap het demonteren van de transmissie en het bekijken van de koppelingsconstructie (plaatpers en kraag). Controleer ook de geleider waar de kraag glijdt. Als deze vervormd is, vervang hem dan.
Ik hoop dat u er iets aan heeft gehad.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12776 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, net zoals mijn vriend soto73 al zei, is het waarschijnlijk het druklager of de kraag, en om die te vervangen moet je de transmissie demonteren. Veel succes en vriendelijke groeten. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12783 door handmatig-mechanisch
Laten we eens kijken wat ik dacht, het druklager, dan weten we het allemaal, toch? Nu ik toch bezig ben, vervang ik de koppelingsset. Is het normaal dat dit gebeurt na 90.000 km? Een vriend vertelde me ook dat ik het maar moest accepteren als het niet veel lawaai maakt. Vaak wordt de auto oud en dan gaat het niet meer weg, want morgen gaat het toch vastlopen en is de koppeling kapot. Mijn vraag is: wat moet ik doen? Het maakt niet veel lawaai, maar je kunt het wel voelen als je oplet. Moet ik het accepteren tot het vastloopt of moet ik het vervangen? Ik ben benieuwd naar je mening.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12789 door handmatig-mechanisch
Nou, het is niet alleen het geluidprobleem...
als het zo blijft, kan het op de lange termijn meer ongemak veroorzaken.
Het is aan te raden om onderhoud aan het koppelingssysteem uit te voeren. Het kan zijn dat de kraag begint te falen of dat de as versleten is. Het kan ook zijn dat de veren van de drukgroep gebroken zijn.

Om dit soort twijfels weg te nemen, is het aan te raden om onderhoud aan het koppelingssysteem uit te voeren, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken.