Zoek MDM

Bulletin

Platina-transmissie schakelt niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #12629 door handmatig-mechanisch
Platina Transmissie schakelt niet Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden,

als iemand me kan helpen, zou ik dat enorm waarderen.

Ik ben bezig met een platina uit 2005 die niet in de vijfde versnelling schakelt. Ik heb de versnellingsbak verlaagd en geopend. Alles ziet er normaal uit, behalve dat de achteruitversnelling is versleten op de plaats waar de schakelvinger past.

Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met versnellingsbakken, en ik probeer het, maar ik heb het gevoel dat ik vastzit omdat ik niet weet hoe ik moet testen of het werkt of niet, en hoe de schakelbediening gemonteerd moet worden.

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #12649 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Platina transmissie schakelt niet
Probeer de versnellingen handmatig in te schakelen. Als ze allemaal of helemaal niet ingaan, kan het zijn dat de keuzehendel is geschakeld omdat u de verbinding hebt gecontroleerd, toch?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12727 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Platina transmissie schakelt niet
Bedankt, Kikemec.

Ja, ik heb geprobeerd te schakelen. Ik zag ook slijtage aan de vork van de eerste versnelling. Ik denk dat dat de reden is waarom de selector los is geraakt.

Als ik nu probeer de synchronisatienaven met de hand te schakelen, voelen ze erg stijf aan, maar ze zien er niet beschadigd uit. Zouden het de vorkassen kunnen zijn?

Bedankt en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12988 door handmatig-mechanisch
Stuur me je e-mailadres en ik stuur je de handleiding van de box of een link waar je deze kunt downloaden. Geef in de titel van het bericht aan dat je de handleiding wilt, oké?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13034 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp: Hulp bij handgeschakelde versnellingsbak platina
Bedankt, Kikemec.

Sterker nog, een monteur die ik net heb ontmoet, heeft het gecontroleerd en er was alleen slijtage te zien op de geleider van de 1e/2e versnelling waar de schakelpook in past.

Hoe dan ook, bedankt voor je antwoorden. Als je me zou kunnen helpen met de handleiding voor de versnellingsbak, zou ik dat erg op prijs stellen, want dat zou me helpen meer over het onderwerp te leren.

Met vriendelijke groet.