Zoek MDM

Bulletin

RENAULT MEGANE 1.4 16 V SPOELEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19746 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: RENAULT MEGANE 1.4 16 V SPOELEN
Ik heb geen idee, maar ik twijfel er niet aan dat het een gimmick is. Zorg goed voor die engine, hij is geweldig.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 6 maanden geleden #21376 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: RENAULT MEGANE 1.4 16 V SPOELEN
Hallo jongens, het probleem met de luchtinlaat zit bij de pakking van het inlaatspruitstuk. Het is een vrij grote ronde pakking. Ik heb er een oliefilterpakking op gezet en het is voorgoed opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #31259 door handmatig-mechanisch
Is het stationair draaien opgelost? Groeten, ik ben er erger aan toe. Het is een bobine of zoiets, omdat ik hem een paar maanden stationair heb laten draaien. Ik denk dat hij soms op drie cilinders loopt. Hij schokt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #31260 door handmatig-mechanisch
Ja, dat is opgelost. Verwijder het inlaatspruitstuk en het gasklephuis. Je ziet vier pakkingen en een grote ronde pakking op het gasklephuis. Zoek er een van een oliefilter (die van een Ford Ranger is perfect) en monteer die. Smeer zwarte siliconen op de andere pakkingen en het werkt.
Als de schokken koud zijn, kan het probleem in de luchtinlaat zitten. Als de temperatuur niet uitmaakt, heb je een of meer defecte bobines. Ook de bougies moeten origineel zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #31282 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank. Ik denk dat het de bobines waren, want na een tijdje stilgestaan te hebben, zijn die kapot gegaan. Voorheen liep hij alleen stationair, nu draait hij op drie cilinders. Ik heb de bougies al gekocht, dus die ga ik proberen. Ik ga de bobines controleren om te kijken of ik er nog een paar kan redden; ze zijn een fortuin waard.

Je reactie was erg nuttig.