Zoek MDM

Bulletin

RENAULT MEGANE 1.4 16 V SPOELEN

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 4 maanden geleden #1237 door handmatig-mechanisch
RENAULT MEGANE 1.4 16 V COILS Gepubliceerd door manual-mecanica
Veel eigenaren van een 1.4 16v of 1.6 16v Megane hebben regelmatig last van doorgebrande bobines. Ik wil graag weten of iemand weet waar dit probleem vandaan komt, of dat het een defect aan de bobines zelf is. Is er in ieder geval een permanente oplossing? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 4 maanden geleden #1241 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: RENAULT MEGANE 1.4 16 V SPOELEN
Kan iemand me vertellen waarom ik elke winter verkouden word?
... Ik denk het wel, en het komt doordat het ontwerp van mijn carrosserie (met al mijn spullen erin) ervoor zorgt dat mijn afweersysteem afneemt als de temperatuur verandert en boem! Ik ben weer verkouden.

Dat type motor smelt altijd en laat die verdomde bobines smelten. Het ligt niet aan de auto of de motor zelf, het is het ontwerp van de bobines zelf en de hoge prestaties waaraan hij wordt blootgesteld. Bougies die al een beetje slecht zijn, zorgen er ook voor dat de bobine smelt.

Maar megabeat kan je alles vertellen over die technische details.

Ik monteer meestal Bosch-bougies en Denso-bobines, maar mijn zoon, ik kan niet garanderen dat ze een leven lang meegaan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19598 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: RENAULT MEGANE 1.4 16 V SPOELEN
Hallo, ik heb een Mégane Coupé uit 1999 en ik ben er erg van streek. De stationairloop schommelt erg. Ik heb de stationairloopklep verwijderd en schoongemaakt, maar het probleem is nog steeds hetzelfde. Ik denk dat deze auto dit probleem vaak heeft. Kijk of je me kunt helpen. Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19743 door handmatig-mechanisch
Hallo Tonisan, ik heb een 1.4 uit 2002 en hetzelfde overkwam mij. Sinds ik Bosch-bobines gebruik, heb ik geen problemen meer gehad. De laatste heeft ongeveer 50.000 km gereden. Ik hoop dat mijn reactie je helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 5 maanden geleden #19744 door handmatig-mechanisch
Hoi Miguel, hoe gaat het? Kun je me vertellen waarom mijn stationair toerental niet stabiel is? Ik heb een 1.4 16v coupé uit 2000. Als ik voor een stoplicht stop, schommelt hij enorm. Ik heb hem naar een garage gebracht en ze zeiden dat het door een luchtinlaat kwam, maar ze konden het niet vinden. Bedankt, man.