Zoek MDM

Bulletin

Probleem met Dodge Caravan 3.0 98

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12214 door handmatig-mechanisch
Probleem met Dodge Caravan 3.0 98 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, nou vrienden, ik heb een vraag. Wat er aan de hand is, is dat ik een Caravan 3.0 uit 1998 heb met een storing waar ik helemaal gek van word. Wat er gebeurt, is dat als ik de airco aanzet, hij begint te schokken, hij slaat niet uit maar hij valt wel uit. Ze meten dat het een sensor zou kunnen zijn, maar ik heb hem al gescand en er komt niets uit. Hij geeft ook witachtige rook, maar het is geen olie. Hij heeft ook een storing: als ik precies 70 kilometer rijd, schokt hij, maar het is licht en alleen bij die snelheid. Ze zeggen dat het de versnellingsbak of de snelheidssensor zou kunnen zijn... en nou ja, eerlijk gezegd heb ik er al naar gezocht en ik weet het niet. Alsjeblieft, iemand die het weet of hetzelfde heeft meegemaakt, zou ik het waarderen. Bedankt vrienden... B)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #12234 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de 98 Dodge Caravan 3.0
Ik denk dat het schokken te wijten kan zijn aan een probleem met de stroomtoevoer; misschien laadt de dynamo niet goed op. Het schokken bij 70 km/u kan een probleem met de versnellingsbak zijn, als het een automaat is natuurlijk. Maar het is extreem moeilijk om het zelf te repareren; het is erg ingewikkeld.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12243 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de 98 Dodge Caravan 3.0
Hallo vriend, kijk eens, misschien ligt het aan de dynamo, want hij gaat pas boven de 12,70 volt en als ik de airco aanzet, zakt hij naar 12,3 of 12,7 volt. Maar merk op dat als ik de airco aanzet, hij meer begint te schokken en witte rook afgeeft, maar het is als stoom, het is geen olie, geen benzine of antivries... en de storing maakt me nu al gek. Maar de storing wordt pas echt merkbaar als ik de airco aanzet. Als je weet hoe, laat het me dan weten, alvast bedankt. ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12267 door handmatig-mechanisch
Repareer de dynamo, deze zou minimaal 13,5 moeten leveren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12286 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend... volgens mij heb je waarschijnlijk te veel weerstand in de bougiekabels. Ik raad aan ze te vervangen. Controleer ook de brandstofdruk.