Zoek MDM

Bulletin

Xantia knipperlichtrelais

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 4 maanden geleden #1199 door handmatig-mechanisch
Xantia Knipperlicht Relais Gepubliceerd door manual-mecanica
Mijn vader heeft een Xantia en elke keer dat hij de richtingaanwijzers aanzet, maakt het relais een heel vreemd geluid. Ik overwoog om het zelf te vervangen, maar voordat ik zoiets vreselijks doe, zou ik graag willen weten of er een handleiding of een schema is om de "afdekkingen" die het stuur en al dat gebied bedekken, voorzichtig te verwijderen.

Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 4 maanden geleden #1206 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Xantia knipperlichtrelais
Ik wil graag weten wat voor geluid het maakt. Is het sneller dan normaal? Is het als een vlieg die zoemt?
Wanneer knippert het aan één kant?
Doet het het constant?
Alleen rechts, alleen links?

Verder denk ik niet dat het moeilijk zal zijn om het te vervangen, maar ten eerste zit het niet op het stuur, maar eronder, links, boven de pedalen, naast de bedieningsknop voor de motorkap.

Het relais is vierkant, en afgezien van het feit dat je het kunt onderscheiden aan de hand van het geluid (dubbelklikken en je vingers op het relais leggen; waar je trillingen hoort, is waar je naar op zoek bent), zul je het kunnen onderscheiden omdat het drie aansluitingen heeft in plaats van vier zoals de andere.

Je kunt in ieder geval experimenten doen op de sloop, op elke Citroën Xantia die je tegenkomt, om te zien hoe de afdekkingen en relais werken, neem voor de zekerheid een paar relais mee in je zak... steel zekeringen, lampjes... kortom, knutsel en leer voordat je zelf iets verprutst aan je eigen auto.

Ik hoop dat ik nuttig ben geweest.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 4 maanden geleden #1222 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Xantia knipperlichtrelais
Hoe ben je tot de conclusie gekomen dat het relais de oorzaak is?

Vervang het gerust. We kunnen tenminste altijd een Xantia verkopen die zo goed als nieuw is. Eh...

hij is vierkant en maakt een tik, tok, tik, tok...

als je het zat bent om al die relais te vervangen, ga dan naar een garage en vraag of ze de richtingaanwijzerhendel en de vierstandenknop willen controleren.

TIK
TIK
TIK,
TIK.